Cerro Negro & Lago Asososca

April 28, 2022 in Nicaragua ⋅ ⛅ 33 °C

Rond Leon ligt een gordel met verschillende actieve vulkanen. De meest populaire activiteit nabij Leon is om te gaan 'Volcano Boarden' op de Cerro Negro. De zijkant van deze vulkaan is volledig van grind, waardoor deze vrij glad is en je gemakkelijk kan uitglijden.

Uiteraard vond iemand er niets beter op dan van een soort snowboard van de vulkaan te glijden. Eerst moesten we dus ongeveer 500m stijgen met ons board om vervolgens van de vulkaan te glijden! Je kan normaal gezien controleren hoe snel je kan gaan, maar Samya en ik gingen beide toch wel bijzonder snel zoals je kan zien op de filmpjes! Toen ik probeerde remmen ben ik zelf helemaal van m'n board gevallen en een stukje naar beneden gerold! Best wel spannend! Met een beetje meer oefening zou het allemaal een beetje eleganter zijn...
    Buiten dit stuk adrenaline was de Cerro Negro ook gewoon een heel mooie vulkaan.

Vervolgens gingen we in de namiddag naar een kratermeer aan de Asososca vulkaan, waar we gingen plonsen in het water, en helemaal fris konden terugkeren naar Leon.