Telica

April 30, 2022 in Nicaragua ⋅ ⛅ 29 °C

Na de Cerro Negro besloten we een nachtje te gaan kamperen aan de krater van de Telica vulkaan. Na een uur of 4 pittig wandelen, bereikten we de top en hadden we een machtig zicht op de grootste krater die we ooit al mochten waarnemen.

Gezien deze vulkaan actief is, kwamen er constant rookpluimen uit de krater die enorm hard naar zwavel stonken en nogal op de adem pakten. Na de krater te bewonderen, wandelden we een beetje verder om de zonsondergang te bewonderen op de top van de vulkaan. Het zicht was fenomenaal!

We sloten de avond af met een kampvuurtje waar we marshmallows op roosterden. Hierna hadden we een bijzonder korte nacht in ons tentje tussen de koeien en paarden om ook de zonsopgang mee te maken. Helaas was het ongelooflijk bewolkt (ook wel tof om letterlijk in een wolk te ontbijten) en konden we de zon niet meepikken in de ochtend.

Al bij al een heel indrukwekkende ervaring om de krater van een actieve vulkaan van zo dichtbij te zien, we stonden er geen 3m vandaan!