• Day 31

Day 30

January 31, 2019 in Bolivia ⋅ ☁️ 12 °C

Východ slnka s výhľadom na soľné pláne, v diaľavách. Sendvič s džúsom na raňajky v buse. V Uyuni nás hneď od autobusu odvádza guide do kaviarne. Šóra na záchudky. Po daždi dosť komické na križovatke, veľa mlák s domácimi idúcimi rovno skrz. Čakáme na začiatok expedície. Mašiny na kávu nikde nemajú, tak motkajúc sa Uyuni dáme aspoň to pivo z plechovky v parku. Prvá zastávka je na Cemeterio de trenes. Vraky tu zostali po nejakej banskej spoločnosti. Pomaly sa zasúvajú do piesku. Nejaká ukážka spracovania soli a tu sa obloha trhá na intenzívny lejak. Naskakujeme do Patrola a ďalej na Salar de Uyuni, soľné pláne. Po intenzívnych dažďoch sú pokryté vrstvou vody, ktorá po daždi dáva ten reflexný odraz z obrázkov. Na boso, po soli robíme nejaké spoločné foto. Dosť sa oteplilo a keď nefúka, nie je rozoznateľný horizont. Soli pod nami je v najhlbších miestach asi 130 metrov. V kopcoch okolo pláni sa pestuje Qinoa. Späť do hotela postaveného z blokov soli, mali sme tu pred tým obed, si dávame vínko a chipsy. Prvý takto postavený hotel v okolí, už slúži len ako zastávka pre turistov. Jedna z nich sa pýta na cestu na ostrov. ? Na čom šľape táto, netušíme, ostrov tu žiaden nie je. Pri odchode ju vidime sa stále motať okolo. Blíži sa pekná búrka, tak jej s tým backpackom držíme palce. V Colchani, diera nahovado, zanechávame genetickú stopu. Po príchode späť do Uyuni máme hneď nočný bus do La Paz, tak sa nakladáme. Vínko, večera a Coca tea.Read more