• Day 15

או-טו-טו חוזרים לארץ הקודש

July 1, 2023 in Argentina ⋅ ☁️ 13 °C

זוכרים "סידורים, דיבורים, ואוכל"?
    עכשיו, משתמו הסידורים, נשארו רק הדיבורים והאוכל, וכמו שטבעו של כל חלל להתמלא, נראה שהשניים שנותרו תפחו למימדים גדולים עוד יותר!

אני שוכבת לי פה במיטה, מפוצצת מרוב אוכל ומחוסר תנועה, מנסה לעכל... את האוכל, ואת השיגרה.

בשבוע האחרון הוספתי לעצמי עליה וירידה במדרגות - לקומה העשירית במלון בו היינו ברוסריו, ולקומה התשיעית ב"ארמון" בו אנחנו מתארחות. השוער בכניסה לבניין לא מבין מהיכן נפלה לכאן הזקנה המשוגעת הזו, שעולה ויורדת במדרגות השירות 😂.

אתמול ניצלתי רגע שאניטה יצאה לפגוש את האחיינית של חוסה, ויצאתי קצת לתור את הסביבה. חיפשתי ומצאתי חנות יד שנייה נחמדה, במרחק של כשני ק"מ מהבית. המחירים של הפריטים היו ממש יקרים, ושום בגד לא הצדיק את המחיר. משם המשכתי לבית מרקחת, לקנות קצת תרופות שטלי ביקש. זה המקום לספר, שהוא ודליה ניזונים מעשרות כדורים של תוספי מזון - ביום!

אחר הצהרים "אירגנתי" לנו גיחה קצרה לחנות יד-שנייה של ולריה, בת של אחד מבני הדודים. הגענו לשם שלושתינו - אניטה, דליה, ואני - וקנינו קצת, רק בשביל לעשות טוב על הלב לקרובת משפחה, כי המחירים היו ממש גבוהים! קניתי שתי חולצות ב-28 דולר 😲, כמעט כמו מחיר של בגדים חדשים בארץ!

משם המשכנו לבית קפה נחמד, ל"ערב בנות". נפגשנו עם בנות-הדודות של אניטה, ובנותיהן. היה נחמד, מרגש ו... מפוצץ! העוגות והקינוחים פה ממש טעימים, ובאמת שאני כבר לא יכולה לחשוב על אוכל!

היום יצאנו עם טלי ודליה לבקר באתר ההנצחה שהקימו ליד בניין שגרירות ישראל בבואנוס איירס. אניטה, שעבדה כגזברית של הסוכנות, והמשרד שלה היה בשגרירות, היא מניצולי הפיגוע.
    הפיגוע התרחש ב - 17 במרץ 1992. מכונית תופת, נהוגה בידי מחבל מתאבד, התפוצצה ליד שער בניין שגרירות ישראל. בפיגוע נהרגו 29 אנשים. הפיגוע בוצע ככל הנראה על ידי חיזבאללה ואיראן.

אחר כך נסענו לאזור שנקרא רקולטה. הסתובבנו ביריד סוף שבוע - שדומה לנחלת בנימין, ביקרנו בכנסיה מפוארת, והתיישבנו במסעדת חומוס פלאפל טבעונית!

בעוד 24 שעות מתחילות להתארגן לתזוזה חזרה - חייבת כבר את התזונה שלי, עוד מעט אני מתפוצצת 😜