A 18-day adventure by Dafna Read more
  • 0videos
  • 25.0kkilometers
  • 24.4kkilometers
  • Day 1

משחק השוקולד

June 17, 2023 in Israel ⋅ ☀️ 29 °C

אפשר לסכם שבוע בבואנוס איירס, עם אניטה, בשלוש מילים -

סידורים
    דיבורים
    ו... אוכל 😜

הכל סביב המשימה לשמה התכנסנו - מכירת הדירה של tía Anita בבואנוס איירס!

סידורים - כי יש הרבה פרוצדורות ובירוקרטיה שצריך לצלוח, כדי שהמכירה תתבצע תוך כדי השהות שלנו פה. החל מהנפקת תעודת זהות חדשה לאניטה, עם כתובת מקומית, דרך פגישות עם עורך דין, מתווך, נוטריון, פתיחת חשבון בנק דולרי - הכל בקצב שהדברים פה מתנהלים, עם האינפלציה הדוהרת שהם חווים (120 אחוז 🥴), ועם האופי המיוחד של אניטה...

דיבורים - כי זה מה שהכי מאפיין את המשפחה שלי, וגם אני כנראה חוטאת בכך 😂. נפגשים עם קרובים וחברים, ומדברים, ומדברים, ומדברים - כאילו אין מחר!

ואוכל - כי איך אפשר בלי... עוגות, מאפים, אלפחורס, בשר - מלא בשר (מזל שאת זה הם לא מכריחים אותי לטעום)! עליתי כבר לפחות שלושה קילו 😲, כי גם אם אני מצליחה לגרור את אניטה להליכות, זה מסתכם במכסימום שלשה ק"מ, בקצב של מכסימום 2 קמ"ש...

ולמה משחק השוקולד?
    כי תארו לכם את אניטה, כמו שרק אניטה יכולה להיות, בכל פעם שצריך להוציא משהו מהתיק - כי קר, כי צריך לשלם משהו, כי צריך להוציא או להכניס מסמך...
    משחק שוקולד בגרסה משודרגת, שבכל פעם...
    עוצרים בצד, מניחים את התיק, פותחים את התיק, מוציאים מתוכו את הצעיף, את הסוכריות, את המסכות, את מליון המגבונים שנאספו עם הזמן - מחפשים בכל הכיסים את מה שצריך - לא מוצאים, מאבדים סבלנות, מחזירים הכל חזרה לתיק, מחפשים למי להתקשר שיוכל לסייע - לא מוצאים, מחפשים שוב בכל הכיסים... וחוזר חלילה 😜

אז זהו, זוהי המציאות שלי פה - משחק שוקולד משודרג, מלא ברגעים שבא לי להתפקע מצחוק, אבל אני מתאפקת...

וחוץ מזה, מנצלת את הבמה הזו לבקשת מחילה מהיורשים החוקיים שלי, ילדיי שאני כל כך אוהבת, על שלא השכלתי לפתח קשרי משפחה הדוקים יותר עם הצד הזה של המשפחה שאני מתארחת פה אצלם - טלי ודליה. זוג יוצא מן הכלל בנדיבות, באהבה, בטוב הלב... ובעושר (!), - שילך כולו לאחיין היחיד שיש להם, טוביאס, בחור בערך בגיל של רוני, בן יחיד של ססר ומוניקה!
    ילדים - עדיין לו מאוחר בשבילכם לתקן 😜...

• Day 10

אאוריקה

June 26, 2023 in Argentina ⋅ ☁️ 21 °C

הללויה!
    היום סוף סוף הושלמה המשימה לשמה התכנסנו - המכירה של הדירה של אניטה וחוסה בבואנוס איירס! הכסף של המכירה כבר הגיע אל חשבון הבנק הדולרי שאניטה פתחה לצורך הענין, ועכשיו נשאר רק להעביר את הכסף לחשבון הבנק בישראל!

מלבד זה, נותר עוד ענין לסדר פה - סגירה של חשבון הבנק אליו נכנסים כספי הפנסיה של אניטה וחוסה. לצערי, בהנתן שכל מהלך עם אניטה הוא "משחק שוקולד" בגרסה הכי משודרגת שאפשר לדמיין, זה כנראה לא יקרה, למרות שנשארו לנו פה עוד כמה ימים... עם העקשנות של אניטה, שהכריזה ש"מאה אחוז שלא נצליח לעשות את זה", גם אני כבר לא יכולה להתמודד... היא תצטרך להתמודד עם זה בשלט רחוק, מהארץ, או לארגן ביקור חוזר... (😜 סתאאאם).

המציאות שלי פה היא סוג של פראדוקס - אני לא עושה יותר מדי, אבל אני לא פנויה! אם לוקחים בחשבון את הפרשי השעות בין ארגנטינה - לישראל (6), להודו (8.5), לתאילנד (10) - בשילוב עם הסידורים, המפגשים המשפחתיים, והקצב בו הדברים זזים פה, יוצא שלא נשאר לי זמן אפילו כדי לשוחח בטלפון בנחת, עם המשפחה!
    כדי לכתוב את הפינגווין הזה עכשיו 🐧, פרשתי מהשיחה עם המארחים הכל כך מופלאים שלנו - דליה וטלי - כי ככה בלי לשים לב עובר לו עוד יום, ועוד יום...

את הימים האחרונים (ראשון עד שלישי) העברנו עם קרליטוס ופאולינה ברוסריו ובסנטה פה. כל הסידורים סביב המכירה הצריכו פסק זמן של כמה ימים, ולשמחתי, הצלחתי לשכנע את אניטה לנסוע לבקר את המשפחה (ממש לא היה קל! ...). נסענו לנו באוטובוס-מיטה נסיעה של ארבע שעות לרוסריו, הזמנו מלון נחמד מול הבית של קרליטוס, ומאותו רגע נהננו ממפגשים משפחתיים מרגשים!
    ברוסריו פגשנו את שלושת הילדים של קרליטוס - את סבסטיאן עם אשתו פלור, וילדיהם מנואל וקלרה; את ויקטוריה; ואת ססיליה עם בן זוגה מקסי, ובתם קטלינה - הייתם ממש נהנים להכיר את החלק הזה של המשפחה, כי הם הכי מצחיקים, והכי זורמים, והכי כייפים!
    בסנטה פה פגשנו את סולמה - אשתו של ראול, את הבנות שלהם, ועוד קרובים-רחוקים, שאפילו אני מתקשה להבין את הקשר איתם 😂. היה ממש מרגש ומיוחד!
    ביקרנו גם בבית הקברות היהודי, בו קבורים הסבים שלי מצד סבא-ללו - מנואל ורבקה, ובו קבור גם ראול...

וזהו - מקוה שבימים הבאים נספיק קצת לבלות ולעשות קניות, למרות שהמחירים פה לא ממש זולים - מלבד מחירי האוכל!

• Day 15

או-טו-טו חוזרים לארץ הקודש

July 1, 2023 in Argentina ⋅ ☁️ 13 °C

זוכרים "סידורים, דיבורים, ואוכל"?
    עכשיו, משתמו הסידורים, נשארו רק הדיבורים והאוכל, וכמו שטבעו של כל חלל להתמלא, נראה שהשניים שנותרו תפחו למימדים גדולים עוד יותר!

אני שוכבת לי פה במיטה, מפוצצת מרוב אוכל ומחוסר תנועה, מנסה לעכל... את האוכל, ואת השיגרה.

בשבוע האחרון הוספתי לעצמי עליה וירידה במדרגות - לקומה העשירית במלון בו היינו ברוסריו, ולקומה התשיעית ב"ארמון" בו אנחנו מתארחות. השוער בכניסה לבניין לא מבין מהיכן נפלה לכאן הזקנה המשוגעת הזו, שעולה ויורדת במדרגות השירות 😂.

אתמול ניצלתי רגע שאניטה יצאה לפגוש את האחיינית של חוסה, ויצאתי קצת לתור את הסביבה. חיפשתי ומצאתי חנות יד שנייה נחמדה, במרחק של כשני ק"מ מהבית. המחירים של הפריטים היו ממש יקרים, ושום בגד לא הצדיק את המחיר. משם המשכתי לבית מרקחת, לקנות קצת תרופות שטלי ביקש. זה המקום לספר, שהוא ודליה ניזונים מעשרות כדורים של תוספי מזון - ביום!

אחר הצהרים "אירגנתי" לנו גיחה קצרה לחנות יד-שנייה של ולריה, בת של אחד מבני הדודים. הגענו לשם שלושתינו - אניטה, דליה, ואני - וקנינו קצת, רק בשביל לעשות טוב על הלב לקרובת משפחה, כי המחירים היו ממש גבוהים! קניתי שתי חולצות ב-28 דולר 😲, כמעט כמו מחיר של בגדים חדשים בארץ!

משם המשכנו לבית קפה נחמד, ל"ערב בנות". נפגשנו עם בנות-הדודות של אניטה, ובנותיהן. היה נחמד, מרגש ו... מפוצץ! העוגות והקינוחים פה ממש טעימים, ובאמת שאני כבר לא יכולה לחשוב על אוכל!

היום יצאנו עם טלי ודליה לבקר באתר ההנצחה שהקימו ליד בניין שגרירות ישראל בבואנוס איירס. אניטה, שעבדה כגזברית של הסוכנות, והמשרד שלה היה בשגרירות, היא מניצולי הפיגוע.
    הפיגוע התרחש ב - 17 במרץ 1992. מכונית תופת, נהוגה בידי מחבל מתאבד, התפוצצה ליד שער בניין שגרירות ישראל. בפיגוע נהרגו 29 אנשים. הפיגוע בוצע ככל הנראה על ידי חיזבאללה ואיראן.

אחר כך נסענו לאזור שנקרא רקולטה. הסתובבנו ביריד סוף שבוע - שדומה לנחלת בנימין, ביקרנו בכנסיה מפוארת, והתיישבנו במסעדת חומוס פלאפל טבעונית!

בעוד 24 שעות מתחילות להתארגן לתזוזה חזרה - חייבת כבר את התזונה שלי, עוד מעט אני מתפוצצת 😜