• Week voor vertrek

April 27, 2009 in the Netherlands ⋅ ⛅ 12 °C

Na het halen van de vliegtickets op het reisbureau hebben we een fles prosecco besteld op het terras en wat lekkers gegeten. Bij thuiskomst kwam van alle kanten het nieuws over de uitbraak van varkensgriep in California en de verspreiding van het virus naar Mexico-City met de eerste berichten van doden. Bij het kijken van de beelden op de TV keken we elkaar vragend aan.....wat te doen?!
    Een weekend verder, morgen over een week is het zover, zijn we niet veel wijzer geworden. De media bericht over de eerste europese besmetting maar er is geen negatief reis advies of nieuws over eventuele preventieve maatregelen. We gaan er van uit dat we volgende week gewoon vertrekken. We houden de site van het RIVM in de gaten, we bellen met de GGD en proberen eventueel medicatie (Tamiflu) via de huisarts aan te vragen om mee te nemen. Ook hebben we op internet gekeken naar vluchten welke vertrekken vanaf Cancun op de dag dar we volgens de geboekte reis naar Holland zouden vertrekken. We zouden met de transfer van het hotel naar het vliegveld mee kunnen rijden om daar vandaan een vlucht te kunnen nemen naar eventueel Nicaragua of wellicht Costa Rica. We hebben besloten om de situatie eerst af te wachten, gewoon volgende week te vertrekken, de situatie ter plaatse te bekijken en daar het besluit te nemen om aansluitend (of eerder) door te vliegen naar een zuidelijk land, of onze planning van reizen per bus aan te houden.

Het huis is bijna leeg....De rugzakken gepakt....Nog de laatste keer brokkelkaas....Morgen met oma lunchen en daarna verhuisdozen sjouwen naar de zolder van Steven en Brenda....Het huis schoonmaken....Koninginnedag....Setjes kleding voor de laatste dagen in Holland....en misschien moeten we nog wel mondkapjes gaan kopen (hoop het niet! Worden vreemde vakantie foto's!)

We zijn er klaar mee voor vandaag. Al dat pakken en poetsen...
    Heleen heeft nog een fles prosecco gevonden, maar de goede opener is al ingepakt...Een luie avond in onze eigen stoel...Nu kan het nog!! We zijn werkloos en bijna dakloos...

Straks nog even een lekker warm (schoon) bad...met een glaasje