• Wel of niet...

April 29, 2009 in the Netherlands ⋅ ☁️ 14 °C

Steeds meer onduidelijkheid.

De varkensgriep gooit roet in het plan! De berichten in de media worden serieuzer....vaccin aanmaken duurt een half jaar....tamiflu vertraagd het proces, maar is niet voldoende voorradig....preventieven maatreglen helpen niet....incubatietijd van vier tot zeven dagen.....
    Ook in Mexico gaat het de verkeerde kant op. Mensen zijn niet verzekerd en worden dus niet behadeld. De stad wordt begin mei voor enkele dagen afgesloten van het water omdat het er gewoon niet is. Een mierenhoop van 20 miljoen mensen. Vanmorgen de eerste melding in Duitsland en Oostenrijk.

De twee grootste reisorganisaties welke vanuit Nederland op Mexico vliegen, Tui en Oad, hebben gisteren hun reizigers de mogelijkheid geboden om hun reis om te boeken. Gisteren dus....toen de vliegtuigen met mei vakantiegangers net vertrokken waren....het is de drukste periode in het voorjaar.

Met deze informatie zijn we gisteravond op internet aan het zoeken geweest naar een alternatief bij onze reisorganisatie. De keuze was tussen Cuba, Dom. Rep., Aruba of de Ned. Antillen.....Op Cuba na geen alternatieven. Vanmorgen blijkt Cuba ook geen alternatief te zijn...ze hebben als eerste land de vluchten naar en vanaf Mexico gecanceld...je kunt er dus niet meer landen!

We zijn vroeg opgestaan om naar het reisbureau te gaan voor advies en eventueel omboeken. We kunnen niet omboeken omdat de mogelijkheid van omboeken maar voor 7 dagen is.....tot en met volgende week maandag 4 mei...wij vertrekken 5 mei. Als fase 5 WHO van kracht is zal pas een negatief reisadvies komen...dinsdag 5 mei vliegen ze zowieso naar Mexico om de passagiers op te halen.....Alternatieven bij Oad zijn er niet voor ons....Wij vliegen met een gecombineerde vlucht welke eerst op Cancun vliegt en dan op Cuba. Cuba valt al af....Wellicht stoppen de Nederlandse maatschappijen hun vluchten naar Mexico.....
    Als de vlucht naar Mexico niet doorgaat moeten we een nieuw plan maken....als hij wel doorgaat moeten we een doorvlucht boeken.....DIT IS NIET LEUK!!!!

Ik heb de huisarts nog even gebeld.....kunnen we een recept Tamiflu meenemen.....we zijn nog tot vrijdag in Nederland verzekerd.....Zaterdagmorgen moeten we ons appartement uit....werkloos en dakloos...en autoloos.
    Alles is reeds opgeslagen....nog twee setjes kleding om te dragen....morgen koninginnedag....het is allemaal kortdag en erg onzeker!

We gaan de laatste rugzak van Heleen vullen...wat gewicht verdelen....en naar Amsterdam om de laatste spullen weg te brengen.