Verkassen

May 23, 2009 in Mexico

Zo....we zijn weer boven Jan!
    Na aankomst in San Cristobal waren we beide dizzy van de reis, en moesten we erg wennen aan het temperatuursverschil......van ruim 33 terug naar 22 overdag ...dat was de nacht temperatuur in Playa del Carmen. Beide hadden we last van onze maag en Mies begon als eerste met koorts verschijnselen. We besloten het een dagje aan te kijken en maandag bleven we beide met een boek in bed. De koorts was met vlagen hoog...en dan weer helemaal vertrokken. Dinsdag ochtend was de koorts wederom hoger waarop we besloten om via de receptie van onze hostel een dokter te raadplegen welke binnen 20 minuten op de kamer was. Na een volledig onderzoek (het is geen Mexicaanse Griep!)begon hij met schrijven...en hij bleef schrijven, schrijven.....wat resulteerde in vier vellen papier: een rekening voor de verzekering, een brief aan mijn huisarts en twee vellen met recepten. Heleen is vervolgens met hem meegereden in zijn rode kever naar het centrum om afgezet te worden bij de receptie waar ze het eerste recept wat mijn volledige naam betrof al niet konden vinden....en het duurde een poos tot alle onleesbare recepten verzameld waren er Heleen met een grote tas medicijnen terug kwam. Belangrijkste waren de pijnstillers en de antibiotica. Vervolgens begonnen de koorts verschijnselen ook bij Heleen en zijn we samen een aantal dagen onder de wol gekropen en hebben wat boeken gelezen. Gisteren hebben we een wandeling gemaakt en zijn we naar het Maya Medical Museum geweest waar we getuige waren van een ritueel met een gezin welke voor geestelijke steun kwamen (zegeningen en reinigingen met eieren, cola flessen en kruiden...erg bijzonder)...en hebben we gezellig naar een DVD zitten kijken over de wijze waarop Maya vrouwen bevallen (wel even anders als bij ons!!)..ondanks dat hadden we toch nog trek in eten en zijn 's avonds voor het eerst ' uit eten' geweest. Inmiddels zijn we beide weer boven Jan en besloten we in plaats van het bed te verschonen een ander bed aan de andere kant van de stad te gaan huren. Voor minder dan de prijs van de kamer in de hostel, waar de extra services die geboden werden toch wel tegenvielen (internet was kapot, voor tafelvoetbal moesten we betalen en een continental breakfast bestond uit twee toastjes met jam en een kopje koffie of thee) zitten we nu in Hotel Los Morales....schitterende kamer met open haard...en uitzicht over de stad....een een heerlijk schoon bed!!

En morgen beginnen we met de andere leuke dingen die hier te doen zijn.