• Day 13

San Cristobalen

May 17, 2009 in Mexico

Wat een tocht....

We zijn om 11.55 uur vanuit Palenque vertrokken voor een busreis van 220 kilometer door de bergen naar San Cristobal de las Casas. De reisduur zal ongeveer 5,5 uur zijn.
    Op het busstation troffen we een bekende chauffeur welke ons het eerste gedeelte vanuit Playa del Carmen had gereden. Ook nu had hij dezelfde reistijl....gewoon hard rijden...en de airco op 18 graden. Na enkele kilometers begon bij ons beide de maag al flink te draaien. Tijdens de tussenstop bleek dat niet alleen bij ons het geval te zijn. We konden even 20 minuten op adem komen waarna een andere chauffeur de twede helft voor zijn rekening nam. Deze reed aanmerkelijk rustiger!
    Desondanks moesten we beide bij aankomst op onze hostel eerst even naar het toillet! Ook moeten we beide wennen aan het totaal andere weer. San Cristobal ligt in de bergen. Het weer laat zich vergelijken met Hollands zomerweer met af en toe een bui....maar over het algemeen lekker zonnig en tussen de 20 en 25 gr.
    Het stadje is werkelijk prachtig!

We blijven hier nog wel een poosje....