• Day 139

Op vakantie

September 20, 2009 in Nicaragua

Na zeven weken studeren gaan we vanmiddag op vakantie naar de Small Corn Islands. Wel een vreemd gevoel om Granada te verlaten want we hebben het hier prima naar ons zin.
    We hebben besloten om eerst naar de Corn Islands te gaan om even bij te komen van de studie....om de fysieke conditie weer wat op te bouwen....lekker te gaan zwemmen, snorkelen, paardrijden op het strand....en veel vis te gaan eten.
    We gaan vanmiddag om 2 uur vliegen met een naaimachine vanaf National Airport Managua voor een vlucht van een uurtje (langs de vulkanen Mombacho, Masaya en Ometepe) naar Bleufields voor een tussenstop van een Nicarguaans kwartiertje. Vervolgens vliegen we door naar Big Corn Island om daar vandaan een boot te nemen naar het einde van de wereld.....Small Corn Island. Het is een zeer klein eilandje met witte stranden, helder blauwe zee....een koraalrif voor de deur... en veel palmbomen om onder te dutten. Er zijn geen auto´s, beperkte voorzieningen als elektriciteit, telefoon of internet...en in een paar uur loop je het hele eiland rond.

We melden ons wel weer als er nieuws is!