Weer aan het werk..

September 29, 2009 in Nicaragua ⋅ 🌙 25 °C

We hebben echt een leuke vakantie gehad! Vanaf Managua zijn we naar de Big Corn Islands gevlogen met een heel klein vliegtuigje. Het was net een aflevering van de Flying Docters....12 mensen op elkaar gepropt in een klein vliegtuigje....inclusief een chemische taart en een mega ijsbeer...iemand is jarig. Het was een gave vlucht met mooi weer!
    Eenmaal aangekomen namen we een taxi naar de haven en om half vijf vertrok de pancha naar small Corn Island....het einde van de wereld. De boot ging volgas over het water en met een klein half uurtje stonden we op de kade. Vandaar gingen we lopend de jungle in op zoek naar Ensueños....in de hoop dat er plek is.
    Na ruim twintig minuten lopen kwamen we in het donker aan....er was nog plek....we konden helaas niet meer mee eten.... wel kregen we twee koude biertjes en vier avocados....en het strand zag er in het donker al gaaf uit. Nadat we beide een aantal x ons nek gebroken hadden over de ongelijke vloer van onze hut...we alles opgezopen en opgegeten hadden vielen we in slaap in een aarde donkere wereld. Midden in de nacht zijn we nog half bloot sterren wezen kijken....en in spanning keken we uit naar het daglicht.
    Het was fantastisch....een echt bounty strand....rust...leven op het ritme van het licht...en Kim (een Canadese mede bewoonster, Andrea (de italiaanse beheerder en kok) en zijn franse vriendin Judie. Ondanks dat het regen seizoen na twee dagen losbrak hebben we een heerlijke tijd gehad...veel gelezen...gezwommen in de heldere zee...en ik heb alle middagen met Andrea in de keuken gestaan om toetjes te maken van de vruchten uit de tuin, te weten; verschillende soorten avocates, mango´s, piña´s, verschillende soorten kokosnoten, noni´s, breadfruit, tamarinde, naranga´s en limoenen....het werd iedere dag een feestje! Samen maakte we de lekkerste diches...tzaziki van avocado´s, we aten bijna iedere dag vis (baracuda met naranja, langouste met pasta, etc.) welke gevangen werd voor de deur....het was echt het einde van de wereld.
    Vrijdag ochtend liepen we met Judie en Andrea naar de haven om te vertrekken...we moesten wel, want we hadden geen dollars meer om langer te kunnen blijven. Op het laatste moment besloot Judie nog langer te blijven en bood ons geld te leen tot zondag.....lastig besluit! We besloten toch te gaan en nog een paar dagen op Big Corn Island door te brengen....en we vertrokken met de pancha...gelukkig hadden we een droge overtocht!

Op big Corn Island hebben we, op advies van Andrea, direct koers gezet naar het Noorden om een klein huisje te huren bij Yellow Tail. Helaas zette het slechte weer door zodat we niet konden snorkelen en na twee dagen besloten we terug te vliegen naar Managua. De vorgenomen terugtocht over het water en het verblijf in Bluefield werd ons door Judie afgeraden.

Het was een hele gave ervaring....mocht je ooit nog eens in de buurt komen...