Snoepreisje..

October 22, 2009 in Panama ⋅ ⛅ 30 °C

Hola Pola,

Het blijft voorlopig snertweer in Puerto Jimenez en ook blijken meerdere rangerposten in het National Park gesloten te zien vanwege het weer en om de flora en fauna de rust te bieden....op zich prima voor de dieren natuurlijk, maar jammer dat er zo weinig mogelijkheden zijn voor ons op dit moment in Corcovado. We hebben besloten om te gaan verkassen naar Panama. Op de weerkaart blijkt echter onze volgende geplande stop, Bocas del Torro, ook langere tijd last te blijven houden van de storm.....dus reizen we door naar Panama City! Daar is het beter weer....het schijnt een leuke stad te zijn....en we kunnen er eventueel langere tijd blijven.

Dus wederom om 5 uur opgestaan gisteren en met de eerste boot vertrokken naar Golfito...en tocht van 1,5 uur waarbij we op het laatste gedeelte nog begeleiding kregen van dolfijnen. Altijd bijzonder!!! Vervolgens hebben we 45 minuten op de bus gewacht en lekker een sandwich gegeten. Ander half uur toeren met de bus bracht ons bij de grens waar we vrij snel, en zonder te hoeven betalen, alle loketten gepasseerd waren. De tijd ging wel erg snel toen we de grens gepasseerd waren.....want we hadden gelijk een uur tijdverschil erbij. Het tijdverschil met Nederland is inmiddels 9 uur geworden (is het bij ons 12 uur ´s middags....dan is het bij jullie 21.00 uur ´s avonds). We hebben de collectivo naar David genomen waar we afgezet werden bij de busterminal. Na kaartjes gekocht te hebben konden we nog net lunchen in een Soda om om 13.15 de bus naar Panama City te nemen.....wederom een reis van 7 uur.

Ons ritueel is dan trouwens als volgt....nadat we tickets hebben gekocht halen we koek en zopie voor in de bus (trouwens de enige gelegenheid dat we koek en meuk kopen)....water voor Leen, Té frio voor Mies, pakjes vruchtensap, koekjes (bij voorkeur met chocolade of cocos), iets zouts (meestal iets van chips), fruit (druiven of verse aardbeien, of handfruit), kauwgom voor de oren, en andere plaatselijke lekkernijen. Dit gaat meestal allemaal op!

Na wederom een vreselijke actie film meet te veel geluid in de bus te hebben moeten meekijken werd het donker....en ook donker in de bus. Blijkbaar mag er in het donker geen licht aan en moesten we de laatste twee uren ons vermaken zonder! Gelukkig werden we wel getrakteerd op de oude knallers van Julio Iglesias....meezingen dan maar.....hahahahaha.
    Heleen attendeert me vanaf de PC hiernaast dat Cháves in Venezuela een limiet heeft bepaald voor net niet langer zingen dan 3 minuten onder de douche....het moet niet gekker worden!

Helaas was het ook donker toen we Panama City inreden....wat een stad!! Het lijkt wel een Europese stad....prima infrastructuur.....enorme wolkenkrabbers.....een welvarende stad....en wat een enorme brug over het Panama kanaal......wat een enorme schepen....wouw!! Deze gaan we de komende dagen van dichterbij bekijken....evenals het museum....de parken....en al het andere wat de stad te bieden heeft!

En het is prachtig weer....graad of dertig, zonnetje en en af en toe een wolk!