Kerst 2009

December 24, 2009 in Colombia ⋅ ⛅ 28 °C

Zalig kerstfeest!

Het is wel erg vreemd om kerst in het buitenland te vieren. Het is een feest wat je viert in familiesfeer....en met z´n tweetjes is de familie klein. We zitten momenteel in een hotel in Cali en dat is anders dan de feestdagen doorbrengen in een hostel met lotgenoten....maar de hostels zitten bomvol. Heel Cali is versierd met spuuglelijke kerstversiering. Het is werkelijk niet om aan te zien. De straten zijn ´s avonds overladen met mensen met mobiele telefoons en camera´s om de meest vreselijke foto´s te maken. Wij zijn ook zo vrij geweest om er een paar te schieten om jullie een indruk te geven van het toppunt van kitch. De Eneco zou blij worden van de maandrekening!!
    Verder werden we vandaag herinnerd aan het feit dat het morgen kerst is door onze receptionist van ons hotel. Op onze vragen of we op eerste kerstdag iets te eten zouden kunnen kopen in de stad...of dat er winkels open zouden zijn kregen we een positief antwoord. Iets te positief eigenlijk.
    Op eerste kerstdag gaat heel Cali massaal winkelen. Wat wij in Holland op tweede kerstdag doen bij Piet Clercx of bij Ikea gebeurt hier op eerste kerstdag. Wij kopen cadeau´s vóór de kerstdag....hier doen ze het met de kerstdagen.
    Wij zijn vandaag vóór de meute uitgegaan om wat goedkope dansschoentjes voor Heleen te kopen. Inmiddels hebben we al weer twee lessen van José gehad en zijn we op weg om Salsa te leren dansen....en dat gaat lastig op blote voeten of in je bergschoenen. José doet het anders dan Vanessa voorheen Bogota.....hij gaat van start vanaf de basis en leert ons stapsgewijs dansen...de voeten, de heupen en de schouders...en met resultaat! Het blijft echter nog steeds lastig om de voeten, de heupen en de schouders tegelijk te bewegen. Maar veel oefening baart kunst!
    Morgen hebben we geen les omdat José meedoet aan het openingsdefilé van de Salsa Feria van Cali....welke duurt tot en met 30 December. Iedere dag zijn er gratis evenementen zoals optredens van diverse salsa orkesten vanuit de hele wereld, dansfestivals, live concerten, defilé´s, carnaval en allerlei straatfeesten.....en tussendoor hebben we bijna dagelijks twee uur intensieve les in de open bar op het dak van ons hotel.

Kortom....we gaan dansend het jaar uit.....tussen de kerstverlichting en de plastic bomen...

Geniet van jullie witte kerst!!