Dagje museum

January 17, 2010 in Ecuador ⋅ ⛅ 20 °C

Gisteren zijn we naar ¨Capilla del Hombre¨ geweest. Vrij vertaald betekent dit ¨kapel voor de mensheid¨.
    De bedenker van dit project is schilder Oswaldo Guayasamin. Het idee erachter is dat er heel veel plaatsen waren om God te eren maar nog geen een om de mensheid en zijn rechten te eren.Capilla del Hombre moest de eerste ¨kerk / kapel¨ voor de mensheid en haar rechten worden. De architectuur van het museum doet ook denken aan de architectuur van een kerk.
    Het onderwerp van bijna alle kunstwerken (voornamelijk schilderijen) is de schending van de mensenrechten.
    Oswaldo Guayasamin beeldde de armoede en de oorlogen van Midden en Zuid Amerika en de invloed daarvan op de bevolking van al deze landen uit, meestal door middel van zeer krachtige portretten. De laatste fase van zijn leven spendeerde hij met het uitbeelden van de hoop in zijn schilderijen. Vaak schilderijen over familiebanden (vooral de liefde tussen moeder en kind) als onderwerp hebben.

Wij waren er de rest van de dag stil van....zowel door de boodschap die zo duidelijk uit de werken sprak als de prachtige kleuren en structuur van de schilderijen...

Zie de foto´s voor een (kleine) impressie.