Cotopaxi

January 18, 2010 in Ecuador ⋅ ⛅ 9 °C

Wouw!!

Na het laatste ontbijt gegeten te hebben bij de Jumbo Lodging in Quito liepen we twee straten verder naar Hostel ¨the secret garden¨. Helaas waren er teveel mede reisgenoten naar Otopaxi en moesten we wachten op een extra 4x4...en vertrokken we pas 1,5 uur later.
    Na 2 uur tuffen kwamen we aan bij the sevret garden...en het uitzicht was hetzelfde als op de foto´s van de site! En het was redelijk onbewolkt en dus konden we genieten van de sneeuwtop en het weidse uitzicht vanuit onze tentcabin. Het is hier fantastisch mooi en stil!
    Gelijk konden we aansluiten aan de grote tafel voor de lunch en hadden we al snel contact gemaakt met de andere bewoners, waaronder twee Nederlanders en met Remco, een vrijwilliger welke opgegroeid is in Nederland en Australië.
    Na de lunch hebben we een watervallen hike gedaan en waren we net op tijd om aan te schuiven voor de snacks bij de openhaard...en werd er gezellig gekletst met een glaasje wijn bij kaarslicht.
    Om 19.00 gingen we aan tafel en kregen we allerlei vers gebakken pizza´s en chocomelk met rum na....om 9.30 uur lag iedereen in zijn mandje!
    De volgende dag zaten we al om 7.30 uur aan het ontbijt. We hadden een goede nacht gehad...ons nieuwe thermo ondergoed was perfect en we hebben het niet koud gehad....Mies had echter wederom niet geslapen....wellicht dat het aan de hoogte heeft gelegen...tenslotte lag het hostel op 3500 mtr..
    Na het ontbijt stonden de paarden al klaar op de oprit...en gingen we op pad voor een 6 uur durende bergtocht naar 4850 meter hoogte. Na twee bochten lag Mies al in de greppel omdat zijn zadel niet vast zat....maar dat mocht de pret niet drukken. Tevens bleken de paarden rodeo paarden te zijn ...en geen wandelpaarden....later in de bergen gingen ze vanzelf achter de koeien aan....
    Het werd een fantastische tocht met mooie uitzichten, Afwisselend zonnig weer en bewolking....en hoger in de bergen gure wind en koud weer.
    Op het hoogste punt zakten we in het hoge gras om te lunchen met hete thee, sandwiches en chocolade....en genoten we van de honden welke aan het spelen waren met de vogels.
    Berg af ging een stuk sneller....en we waren op tijd voor de haard, de nachos met lekkers en een wijntje. Helaas bleken er bij andere activiteiten een aantal mensen echt beroerd te zijn geworden...hoogteziekte! Wij hadden alleen zadelpijn en een licht hoofd...
    Het eten was heerlijk, de douche was lekker warm....de kaarsjes bij de tent waren voor ons aangestoken en de warme kruik kwam niet veel later. Onder de heldere sterrenhemel vielen we in slaap....

We besloten om nog een dag langer te blijven....wat te lezen....wat te wandelen en te luieren...om op donderdag samen met twee andere stellen naar de markt te gaan in Saquisili en daarna door te rijden naar het kratermeer van Quilotoa...deze stonden toch al op ons lijstje om te bezoeken...en dus konden we op deze manier de kosten van een taxi delen en ons af laten zetten bij het kratermeer voor een overnachting.

Mooi geregeld toch!