Trujillo

February 3, 2010 in Peru ⋅ ☀️ 24 °C

ff bijkomen!!

De reisdag gisteren was langer dan verwacht. Uiteindelijk hebben we er ruim 24 uur over gedaan vanaf Vilcabamba in Ecuador (waar we �s avonds om 20.00 met de bus vertrokken) tot de aankomst in Huanchaco gisteravond om iets over 20.00. Het zat hem vooral in de bus aansluiting in Piura....6 uur wachten tot we verder konden. De reis van Piura naar Trujillo was wel bijzonder!
    Een lange tweebaans weg door voornamelijk sahara.....gortdroog.....hier en daar enorme woonwijken langs de weg gebouwd van houten paatjes, juten matten en houten schuttinkjes.....onder de hete zon.....alles stof en zand. Dan weer een enorme knalgroene wereld van rijstplanten en heel veel natte velden....het landschap had iets aziatisch. Dan weer een stadje gebouwd van zandkleurige stenen waar je nog geen kwartje voor geeft. Al met al niet om vrolijk van te worden.

Ook werden we niet vrolijk van de bus.....ondanks dat er met grote letters opstond dat hij airconditioned was reden we met de ramen open en was het 36 graden...gelukkig reed hij 120 km per uur en klapperde de gordijntjes tot er scheuren in ontstonden.

We waren gesloopt toen we er uit stapten. De planet had ons twee adressen gegeven in Huanchaco om te overnachten. De taxi chauffeur was behulpzaam en vriendelijk bij het zoeken naar andere alternatieven omdat alles vol zat. Uiteindelijk kwamen we uit op een goedkoop kamertje wat nog moest worden schoongemaakt. Geen punt....wij gaan ondertussen een ijskoud biertje halen en wat kleins eten. Bij terugkomst op de kamer hebben we een koude douche genomen (er was geen warm water) en zijn we ons bed ingedoken. De eigenaresse was redelijk beschonken en schreeuwde de tent bij elkaar. We hebben alle spullen weer ingepakt en zijn twee blokken verder naar een ander Hotel gegaan. Hier lagen we net in bed toen de fanfare door de straat kwam welke gevolgd werd door de drumband.....oef! Er blijkt een feestweek in Huanchaco gaande te zijn!

Gelukkig bestaan er oordopjes!

We zijn in slaap gevallen en werden om 7.30 uur wakker. Op het dakterras van ons hotel hebben we ontbeten, we hebben de was bij de laundry gebracht en zijn neergeploft in twee stoel op het strand onder de parasol.

Even een dagje niets!!!