• Day 277

Busje komt zo..

February 5, 2010 in Peru ⋅ ⛅ 26 °C

Na het ontbijt met erg droge broodjes hebben we het één en ander op internet opgezocht over de busverbindingen naar Lima en verder naar Pisco. In Zuid Amerika bestaat er dus ook een busmaatschappij als TICA. Tica reed door alle landen van Mexico tot Panama......Ormeño/Cromotex doet dat in veel landen van Zuid Amerika. Nadat we uitgecheckt hadden hebben we de hobbelbus genomen naar Trujillo en moesten we nog een klein stukje lopen naar de eigen terminal. Daar werden we vriendelijk ontvangen.....kregen we een mapje waarin de reisdocumenten werden opgeborgen....hebben we twee plaatsen op de voorste rij van de dubbeldekkerbus (servicio panoramico) gekregen....krijgen we Cenar (snacks), frisdranken en ontbijt geserveerd, hebben we een driekwart kantelbare ¨Asientos semi-cama super soft¨ (bedstoel, met alle comfort), ieder en eigen selecta dvd systeem en geluidsinstallatie, airconditioning en frisse toiletten!! We kunnen bijna niet wachten tot we gaan!
    We hopen dat we uberhaupt nog aan slapen toekomen deze tien uur urende reis en zijn benieuwd of de volgende bus morgen ochtend van hetzelfde kaliber is....we moeten tenslotte nog vijf uur verder tuffen naar Pisco...
    Vandaag hebben we veel gelopen door het centrum van Trujillo....een museum bezocht.....zitten internetten.....koek en zopie gehaald voor bij de film vannacht...en uitgebreid zitten eten bij Restaurant Romano in de Pizarro.....verse Spaanse tortilla.... sandwiches met rundvlees, mozzarella en prosquito....Griekse salade....en als toetje een variant op de skitaart met ipv kersen verse aardbijen....en cappuccino na.
    Ik hoop dat we moe genoeg zijn om uit te kunnen buiken!!