• Day 340

Pampas tour dag 2

April 9, 2010 in Bolivia

Vanmorgen konden we uitslapen...tenminste....er waren andere groepen die er om 5 uur uitgingen en om 6 vetrokken met ronkende motoren. Onze privat cabin ligt precies aan het water....en in de loop naar de dorms en de baños.....dus we waren al vroeg wakker!
    Om 7.30 ging onze wekker....en om 8 uur waren we klaar met het uitgebreide ontbijt. Op het programma voor de ochtend stond een wandeling van een paar uur...op zoek naar annaconda´s in de pampas. Gewapend met laarzen en veel zonnesmuk gingen we op pad. Onderweg werd er regelmatig gestopt voor allerlei andere dieren. Eenmaal in de pampus verlieten we de boot en gingen te voet verder....door het natte water....en soms liepen de laarzen vol. Helaas hebben we geen annaconda gezien....het is niet helemaal de tijd van het jaar....er is nog teveel water....ze kunnen zich goed verschuilen. De lunch werd geserveerd op de lodge en daarna was het siësta tot een uur of drie. Omgekleed in badkleding en gewapend met camera´s gingen we op zoek naar roze dolfijnen. Op een open water werd rondjes gevaren...toeren gemaakt met de motor van de boot (vinden de dolfijnen leuk)...op de houten boot getikt.....en hingen we met de voeten in het water. En ja hoor....Heleen had beet!! Ze werd zachtje gebeten....en nat gespetterd. Ze was ook de eerste te water en had al snel vrienden. De Franse ging ook te water maar had minder sjans....goh, jammer! Ash bleef aan boord omdat ze niet goed kon zwemmen....en de mannen stonden foto´s en filmpjes te maken.....al was het erg lastig want ze laten zich niet echt goed zien. Er werd besloten om te wisselen.....maar toen de mannen te water gingen waren de dolfijnen nergens meer te bekennen. Volgens Oscar waren het mannetjes.....en hielden ze van Heleen....jaja!! Morgen gaan we het weer proberen....en Dan en ik besloten om in bikini te gaan!
    Op weg naar de lodge keek iedereen nog om zich heen....maar er werden geen dolfijnen meer gevonden. China had weer lekker voor ons gekookt...en er werd zelfs een fles wijn open getrokken bij het eten. Daarna gingen we aan boord...op weg naar het volleybal-en voetbalveldje...waar de locals tegen de gringo´s speelden....een biertje gedronken werd.....en genoten werd van de ondergaande zon.
    Was weer een mooie dag.....en vroeg naar bed....de buitenlucht maakt moe!