• Day 341

Pampas tour dag 3

April 10, 2010 in Bolivia

Vanmorgen al vroeg uit de veren.....wij waren vandaag aan de beurt om om 6 uur te vertrekken. Iedereen was nog slaperig aan boord en het stikte van de muggen op het water.....en niets hielp!! We gingen een stuk de andere kant op om in een bocht te genieten van de opkomende zon....en van de stilte...en alle wakker wordende dieren.
    Daarna hadden we ontbijt in de lodge. Met zwemkleding gingen we op pad om Piranha´s te gaan vissen en vervolgens dolfijnen te zoeken. In een watertje naast de rivier werden de ¨hengels¨ uitgegooid en werd er met vlees gevist...en er werd flink gebeten. In een klein half uurtje hadden we vijf vissen gevangen....en natuurlijk weer teruggegooid. Lastig soms wel om ze van de haak te krijgen....met die tandjes!!
    Daarna zijn we op zoek gegaan naar dolfijnen....maar helaas....we waren niet de enigen....en de dolfijnen lieten zich niet meer zien.....jammer!!
    We hadden een vroege lunch op de lodge en pakten daarna onze spullen in voor de terugtocht over het water. In iets meer dan een uur waren we terug bij de trucks en werden onze rugzakken op het dak geladen. Na iets meer dan drie uur....een lekke band....stoppen voor een slot in de boom en om kaas te kopen waren we weer terug in Rurrenabaque en zat de tour er op!
    We kregen een koud glas cola en vulden onze formulieren in. Daarna pakten we onze rugzakken en liepen naar Hotel Oriëntal.....tijd voor een douche.....en daarna foto´s kijken met een biertje...