Jasper

August 7, 2023 in Canada ⋅ ⛅ 14 °C

Det var lidt vildt at der var en del aske fra de omkring liggende brande på bilen her til morgen.

Vi havde en rigtig fin tur fra Blue River til Jasper, selvom vi bl.a. kørte i regnvejr i en halv time og derfor ikke kunne se toppen af Mount Robson. Det var en rigtig flot køretur med skove, store søer og udsigt til bjergene.

I dag kørte vi fra provinsen British Columbia ind i Alberta, og dermed også ind i en anden tidszone, så nu er vi kun 8 timer efter DK 😎

Da vi nåede Jasper kørte vi direkte ud til Maligne Canyon, som er en fantastisk flot kløft med en brusende flod.
    Nede i byen kom Rocky Mountaineer kørende ind på stationen. Det er et luksustog som egentlig var ‘skyld’ i at vi endte på vores roadtrip til Canada.

Lige udenfor vinduet på hotellet gik en flok hjorte. Eller vi troede det var hjorte, men det er en separat art der hedder wapiti.
    Vi håber stadig på, at vi også er heldige at få set bjørne - helst på afstand…

I morgen tager en total slapper dag i Jasper, inden vi onsdag morgen kører ud til en sø og ser solopgangen, og derefter kører ned ad Icefield Parkway. Det glæder vi os (også) meget til, da det skulle være en af verdens flotteste vejstrækninger.