Banff og omegn - dag 4

August 13, 2023 in Canada ⋅ ☀️ 15 °C

Sikke en dag… aldrig har vi taget så mange billeder 😅

Vi skulle i dag på en 10 timers bjørnesafari. Vi både glædede os og frygtede de mange km i en bus.
    Frygten blev hurtigt glemt… det var en fantastisk dag, hvor vi oplevede rigtig meget.

Vi blev hentet kl 8 og kørte i minibus med 11 andre, afsted på eventyr.

Første stop var et imponerende vandfald - Takakkaw Falls, som er Canadas næsthøjeste med 373 meter.

Dernæst fortsatte vi mod Golden, hvor vi skulle med en gondol op på toppen af et bjerg. Her spiste vi frokost på Canadas højest beliggende restaurant. Efter de obligatoriske mange billeder af landskabet, tog vi gondolen ned igen, da vi skulle med en stolelift op til midt på bjerget.

Her er der et habitat for grizzly bjørnen Boo, som har boet samme sted i 20 år.
    Og JA SGU… vi fik endelig set en bjørn… 🐻 Heldigvis bag indhegning, men mega fedt og spændende at være så tæt på en bjørn, som lever i ‘naturlige’ omgivelser.

Dernæst kørte vi mod Banff igen, men gjorde et ophold ved Emerald Lake, som er den smukkeste sø vi nogensinde har set.
    Vi skal faktisk bo på Emerald Lake Lodge i morgen, så der kommer meget mere om søen og lodgen 🤗