Emerald Lake Lodge

August 14, 2023 in Canada ⋅ ☀️ 19 °C

Nøjagtigt midtvejs i vores drømmerejse, skulle vi sige farvel til Banff, efter 4 dejlige dage med en masse gode oplevelser.

Vi kørte tidligt, så vi kunne nå Johnston Canyon, inden det blev overfyldt. JC er en kløft hvor man kan gå 3 km ind i. Det er meget meget smukt med floden og vandfaldene man går helt tæt på.

Efter JC, kørte vi videre ad Bow Valley Parkway. Vi kom igen forbi Morant Curve, og denne gang var vi heldige. Stedet er mega smukt i sig selv, men i dag ventede vi kun i 10 min. før der kom et af de monster lange tog. Det gjorde oplevelsen endnu større.

Så var det afsted mod Yoho National Park, hvor vi først kørte ind til byen Field. Sjov by uden et eneste supermarked. Så vi håber myggene holder fri i aften og nat.

Natural Bridge var næste stop. Det er endnu et vandfald, hvor store sten går hen over vandfaldet.

Kort efter ankom vi til Emerald Lake Lodge. Det er vildt populært, så de daglige besøgende holdt flere km nede ad vejen.
    Vi skulle jo overnatte, så vi blev hentet af en shuttlebus, der kørte os op til receptionen - luksus 🤗
    Vi har fået et stort værelse med en stor altan i første række til søen.
    Det er fuldstændigt overvældende, og noget af det smukkeste vi nogensinde har set 🥰

Til middagen fik vi en vinduesplads, hvor vi kunne følge den smukke solnedgang over bjergene. Vi fik begge en Alberta Beef, som er den lækreste mørbrad man kan forestille sig.

Hvis alt lyder eller ser lidt for lækkert ud, så er det en underdrivelse - det er langt bedre 🤗🌞😎