Roadtrip 2023 til Rocky Mountains & Vancouver Læs mere
  • 22,8kkilometer
  • Dag 20

Whistler - dag 4

23. august 2023, Canada ⋅ ☁️ 12 °C

Endnu en dejlig dag med total afslapning, ovenpå alle de lækre oplevelser vi har haft i Canada.

Vi kørte en tur i området, hvor vi først kørte op af bjerget til alle skilifterne. Det er et kæmpe skiområde.
    Derefter kørte vi ud til et vandfald syd for Whistler, der hedder Brandywine. Ikke så stort som mange af de andre vandfald vi har set, men det var ret smukt.

Tæt på vandfaldet lå et olympisk område, hvor der bl.a. blev dyrket langrend, skiskydning og skihop, ved vinter OL i 2010.
    Det var ret sjovt at se.

Resten af de lyse timer gik med vandretur i Whistler by, afslapning, frokost på The Brewery og indkøb.

Aftensmaden lavede vi selv i dag.
    Et par lækre bøffer og rodfrugter i ovnen. Sovs til bøfferne var ikke en succes. Vi havde købt noget færdigt sovs, som havde en alt for kraftig smag af BBQ 😝

Vi er så småt begyndt at pakke og mentalt forberede os på at vores drømmeferie snart når sin ende 🥲

Inden sovetid, fik vi lidt vin, GT og et slag yatzy AD fører mega stort 🥳💪

• Dag 21

Ferien man ikke vil hjem fra… 🇨🇦

24. august 2023, Canada ⋅ ☀️ 17 °C

…men det skal vi desværre 🥴

Sidste dag i Canada, for denne gang, blev brugt på at gå byen tynd. Både for at opleve resten af byen, se om der var noget tøj at købe med hjem og især for at finde et minde om Canada. Men al souvenir er simpelthen så grimt, så vi håber at finde noget i lufthavnen.
    Hvis ikke, har vi nogle tusinde billeder - både på mobilen og i tankerne 🏔️🥰🇨🇦

Efter middagen, fik vi hørt noget live musik midt i byen. Men det blev kun til meget lidt, da techno ikke lige er os 😎

Vi kører mod Vancouver 5.30 lokal tid, og flyver til Toronto, inden den sidste flyvning til København.
    Efter planen lander vi i Kastrup lørdag kl. 10.50 dansk tid.

Tak for denne gang skønne lækre Canada - og på gensyn 🥰

• Dag 22

Home sweet home…

25. august 2023, Danmark ⋅ ☁️ 23 °C

Den skønne, lækre, fantastiske rejse har desværre nået sin ende.
    Det er da dejligt at være hjemme, men som vi har skrevet tidligere, kunne vi sagtens være blevet i Canada meget længere 🥰

Vi fik pakket færdig torsdag, så vi var klar til at stå meget tidligt op og køre de 130 km mod Vancouver Lufthavn kl. 5.30.
    Det var (også) en vanvittig smuk køretur.
    Vejen kaldes Sea to the Sky, og den snor sig smukt gennem skove og bjerge den første halvdel.
    Den anden halvdel er endnu smukkere…
    Her snoede vejen sig om bjergene venstre for os og Stillehavet på højre side. Og med den opstigende morgensol, skulle man ikke tro det kunne blive meget bedre. Det var også virkelig smukt, men vi har i de forløbne 3 uger set ligeså smukke ting næsten dagligt. Det bliver man nok aldrig træt af 🥰

Vi kom godt frem til lufthavnen, efter vores roadtrip på 2.908 km, uden problemer og uden trafik.
    Faktisk har alt på denne rejse bare fungeret helt uden problemer, søde mennesker overalt og en venlighed man ikke altid ser i DK.

Det var først da vi ramte lufthavnen, at vi rendte ind i noget - flyet til Toronto var forsinket 30 min.
    Nå, men vi havde stadig 1 time at løbe på i Toronto, inden vi skulle videre mod Kbh., så det skulle nok gå…
    Desværre viste det sig ved gaten at flyet var overfyldt, så de søgte frivillige der ville tage næste fly. Da nogle havde meldt sig, viste det sig at alt for mange havde kabinekufferter med (vi havde checket vores ind). Så igen søgte de frivillige der ville lade deres kabinekuffert checke ind.
    Da alt var klaret, og flyet kom i luften, var der gået yderligere 45 min.
    Så nej, vi nåede ikke flyet til Kbh. i Toronto!

Andre vi talte med i flyet, havde andre destinationer de heller ikke nåede. Bl.a. nogle der skulle til Madrid. En dame ved siden af os, måtte overnatte i Toronto, da hun først kunne komme videre dagen efter der hvor hun skulle flyve til.

Vi var ikke helt så uheldige, da vi blev ombooket til et andet fly. Det betød at vi skulle mellemlande i London, og vente der i 3 timer, inden vi kunne komme videre mod Kbh. 🥴
    Alt i alt betød det at vi først landede i Kbh. kl. 17.10, i stedet for som planlagt kl. 10.50.
    Med max. 8 timers søvn sammenlagt i 2 dage, og med lidt jetlag, var vi godt bombet da vi endelig ramte Tåstrup lørdag aften 💤
    Dog var det ikke værre end at vi sluttede ferien med en runde golf søndag eftermiddag 😅⛳️

Det har været vores livs rejse, indtil nu i hvert fald.
    Vi har fået så mange fantastiske indtryk, ikke kun af den vanvittigt flotte natur, men også landet i sig selv… rigtig søde og behagelige mennesker og der var rent, pænt og lækkert overalt.
    Vi glemmer aldrig denne rejse 🥰

Canada kan altså noget… 🏔️🫎🇨🇦

Tak til jer der har fulgt med i vores rejsebeskrivelser 🥰