• Day 18

Reinesaksla og Reinesfjellet

July 3, 2020 in Norway ⋅ ⛅ 9 °C

Vi våknet til nok en strålende sommerdag med sol fra skyfri himmel ☀️

Turmålet var klart - en av de mest populære turene i Leirfjord - Reinesaksla. Turen er ikke mer enn 2,1 km, men byr på en helt fantastisk utsikt fra toppen.

Selv om vår alder tynger etter hvert, så er dette en litt kort og litt for enkel tur for oss, som gjøres unna på 1,5 time t/r. Vi legger opp til dagsturer og hadde planlagt å gå videre innover fjellet til Reinesfjellet (612 moh.). Fjellet ser ut som et langstrakt svaberg fra avstand. Og nok en gang, lot vi oss lure av førsteinntrykket. Det er som med damer dette - førsteinntrykket stemmer aldri 🤣😜 Svaberget viste seg å være bergnabber med myr i mellom og det gikk opp og ned hele tiden 😅 Vi endte opp med en tur på 11 km i ulendt terreng og brukte 5,5 timer.

Har ikke noe galt å si om turen etter at vi kom ned trøtte og slitne. Neida, vi var så fornøyde så, for det hadde vært en kjempefin tur i et alldeles nydelig vær (skyfritt og 19 °C) 🥰 Akkurat som med damer det å, de gode sidene er der når vi trenger dem 💞