Mosjøen

July 4, 2020 in Norway ⋅ ☀️ 22 °C

I dag hadde vi tenkt oss en tur inn Forslandsdalen til Øvre Forsland Kraftverk. Kraftverket har blitt kjent for sin moderne arkitektur og blitt et populært turmål.

Men, i dag greide Google Maps å lure oss gitt - ved rett og slett kjøre oss inn i den lengste veitunnelen i Nord-Norge - Toventunnellen med en lengde på 10 665 meter.

Vi skulle svingt av rett før tunnellen, men... Jeg gadd ikke å snu på andre enden for å kjøre den tilbake. Så da havnet vi plutselig i Mosjøen - én uke før skjema 😝

Mosjøen Camping var fullbooket pga. caravan-treff og Festspillene Helgeland som begynte i dag. Men, vi fikk en bobil parkeringsplass rett ved der Helgelandstrappa starter 😀 Og herfra går det turstier i alle retninger 👍

Så får vi se da om vi prøver oss på Forslandsdalen i løpet av uka, eller om vi skal la den være til vi får nytt turfølge på besøk 🤔

Pga. Festspillene Helgeland er det plassert ut flere kunstverk langs turveien utover mot Marsøra og skal illustrere huldrenenes evne til å lokke oss mannfolk ut i uløkka 🤨 Og de er rundt oss den dag i dag - så vi må være på vakt hele tiden 🤣😂