• Krakau

June 13, 2019 in Poland ⋅ ⛅ 28 °C

( Verbeterde google translate uit het pools😒) : " vier dagen voor de boeg met fietsen in de hoofdrol. 118 wielrenners uit 20 teams en 13 landen strijden in de 57e Małopolski Wyścig Górski"

Het geheel zal vandaag, 13 juni, beginnen met een spectaculaire proloog op de Grote Markt in Krakau. Om 18.00 uur start het prestigieuze fietscriterium "For the Golden Ring of Krakow". 27 rondes op het marktplein. Elke vijfde ronde en de laatste twee worden gescoord. Op deze manier worden de beste 12 geselecteerd, die de laatste poule rijden volgens de regels van de Australische race. Elke volgende ronde elimineert de laatste op de lijn.
    EN WIJ WAREN ERBIJ!
    de junioren mochten de spits afbijten... De overstekende voetgangers waren bijna net zo sensationeel als het peloton op deze kasseien.
    Verder hebben we gekeken naar wat we nog herinnerden van vorige keer. Het blijft een fraaie stad. Ook een modern stukje bekeken.
    Het was een goed idee om vanuit ons hotel toch nog even naar Krakau te gaan.