• Day 2–3

Onderweg

October 27, 2023 in Germany ⋅ ☁️ 12 °C

In Heerlen stappen we over op een trein van Arriva. Via de NS internationale planner kun je die blijkbaar ook boeken. RE18 en straks 26 zijn de magische sleutels om de reisschemas te kunnen lezen.
    De controle werpt een blik op onze QR code en besluit dat het goed is. 2 passagiers hebben een woordenwisseling omdat de 'kuthond' van de een waagt te blaffen. De Franse taal waarin stations ook worden aangekondigd verhaspelt namen tot een binnensmonds gemompel.
    We wachten op een tochtig klein station op onze laatste aansluiting die maar 1xper uur rijdt. Koffie in een pizzeria pas na 15.00 open.
    Een warme ontvangst door onze Airbnb host na een korte wandeling door hevige regens. Een paar uur later piepte de zon even door de wolken en liepen we naar Brachelen waar we in een typisch Duitse Wirtschaft voor het eerst een menu zagen met "senioren portionen" , kleiner met wat korting! Een klein Duits dorp ziet dus wel de demografische ontwikkelingen!