• Het Plan

October 23, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 13 °C

Twee voor de prijs van een zo mag je het wel noemen als je met het doorgronden van de reisapps tevens een cursus Engels cadeau krijgt.
    Het gekozen alternatief is Interrail geworden. Hoewel we delen van de route met losse kaartjes zullen doen leek de 5 dagen in een maand global pas het voordeligst. Maar dat zullen we monitoren.
    Pas na aankoop van de pas krijg je duidelijke uitleg in je eigen taal. Je moet voor ogen houden dat je in je railplanner vele Trips (concept rondreizen, data, concrete routes) van te voren kunt plannen. Dus reisideeen, maar ook al gemaakte reizen kun je bewaren.
    Maar met je nieuw gekochte pas ga je slechts een Trip gebruiken om concreet te maken. Die Trip koppel je aan je pas.
    In die Trip sla je alle treinreizen op die je met déze pas denkt te maken. Eigenlijk gewoon een lijstje van data en trajecten die je overweegt. Je kunt blijven aanvullen en wijzigen en zelfs 5 minuten voor je opstapt nog een reis toevoegen. Maar voor dat je opstapt moet je een concrete reis uit je trip koppelen aan je pas. Dat genereert een ticket, om evt de conducteur te laten zien (QR code + personalia).
    BV: ik sta op station Keulen en zie dat over 10 minuten een trein vertrekt naar Berlijn. Die lijkt me wel leuk: ik zoek hem in de planner, voeg hem toe aan mijn Trip en koppel hem daarna aan de pass. Dan stap ik in. Klaar.
    We gaan in de praktijk eens toetsen of dat werkt!

Ons plan is eerst naar Lindern, een 50 jarig huwelijksfeest, dan achtereenvolgens Berlijn, Nürnberg, Baden (CH), Tirano, Milan, Genua, Barcelona, Malaga. Portugal hebben we geschrapt wegens te weinig tijd. We gaan het bijhouden.