Naar het Ötztal in Oostenrijk

July 25, 2021 in Austria ⋅ 🌧 20 °C

Ik ga alleen op vakantie naar het Ötztal in Oostenrijk. Om 4:00 ben ik uit Oss weg gereden en de reis verloopt voorspoedig. Na 3 uur rijden eet ik mijn kwark op in een bosje, een klein stukje van de snelweg af. Daarna nog een paar keer gestopt en onderweg koffie gezet. In Oostenrijk begint het steeds harder te regenen en staan er veel files. Ik neem een weg binnendoor, maar dat gaat ook heel langzaam. Toch ben ik rond 14:30 in het dal, dus dat valt mee. Het regent nu niet meer en ik rijd eerst naar een natuurcamping. Helaas is daar geen plaats meer. Een andere camping in Längenfeld ziet er helemaal niet leuk uit. Als laatste kom ik bij Camping Ötztal Arena in Umhausen, een klein dorpje in het midden van de vallei. Er is nog een plaatsje vrij waar ik tot zaterdag kan blijven staan.

De camping staat langs een riviertje en is lang en smal. Mijn plaatsje is bijna op het einde van de camping. Ik ga de tent opzetten, wat wel even werk is omdat de haringen niet altijd goed de grond in gaan. Maar uiteindelijk staat de tent. Ik heb zin om een stukje te wandelen en niet ver van de camping ligt de Stuibenfall, de grootste waterval van Tirol.

Het is niet zo ver lopen, maar wel een hele klim. Ze hebben er een grote hangbrug gemaakt zodat je de waterval goed kunt zien. En het ziet er inderdaad indrukwekkend uit. Omdat ik wat later op de middag ben, is het nu erg rustig. De wandeling terug, langs de berghelling, is ook mooi, met regelmatig mooie uitzichten over de vallei en het dorp. De route komt uit in het dorp en ik zoek een restaurant om iets te eten.