Hangzhou - Tangkou (Huangshan)

July 10, 2016 in China ⋅ 🌙 26 °C

Onze trip naar Tangkou deden we met de bus. Het station waar onze bus vertrok was volgens Google Maps drie kilometer van ons hotel in Hangzhou. Die drie bleken er zeven te zijn. En dit bij een aangename temeratuur van 36 graden. Zweetzweet... En het station waar we aanvankelijk aan iedereen vroegen welke bus we opmoesten bleek het vekeerde. Nog een beetje verder wandelen dan maar. Uiteindelijk zijn we nog vrij vlug op onze plaats geraakt dankzij enkele erg vriendelijke Chinezen die met gebarentaal ons informatie verschaften.
    We waren vlug op onze bestemming dankzij een chauffeur die 120 reed in bochten en daar dan ook nog eens andere auto's voorbijstak. We voelden ons veilig in het kleine busje.
    Aangekomen in Tangkou werden we netjes voor ons hotel gedropt waar we meteen een fixe wandeltocht ondernamen naar nine dragon waterfall. Een mooi onderhouden wandelpad bracht ons bij adembenemende stukjes natuur. s' avonds hebben we ons tegoed gedaan aan noodels en rijst om vervolgens onze portie zoetigheid in een supermarktje te kopen. Zo hebben we morgen voldoende energie om de gigantische berg op te wandelen.