Dag 1 - Vliegtuigstoelyoga / Taipei

July 2, 2017 in Taiwan ⋅ ⛅ 28 °C

13 uur en 36 minuten is blijkbaar de tijd die nodig is om een Yoga-boek voor gevorderden te schrijven met als titel "101 nooit geziene houdingen voor op een vliegtuigstoel". Met als vervolg "Hoe plooi je je milt op zo'n manier dat je jij en de vliegtuigstoel één worden?". Ingeborg zou trots zijn.

Met andere woorden: het was een erg lange en oncomfortabe vlucht, maar dat hadden we verwacht.

De jetlag achteraf viel wél beter mee dan verwacht, zodat we een volledige dag zonder problemen Taipei hebben kunnen verkennen. Overigens: zeer vriendelijke mensen die uit Taiwan. We stonden letterlijk nog geen tien seconden op een kaart te kijken toen we een gratis lift kregen naar ons hotel. Ook het feit dat we geen enkel moment zijn lastig gevallen, was een verademing. De stad zelf is ook super groen, iets dat niet zo vaak voorkomt bij dergelijke Aziatische grootsteden.

Na een lange zoektocht naar een restaurant hadden we iets gevonden waar je zelf je vlees op een hete plaat kon bakken. De lokale grootmoeder zag het en keurde onze technieken af, waarop ze alles dan maar komen bakken is in onze plaats. Lekker! En gemakkelijk! Beetje ongemakkelijk, ook check!

Nu dat we dit typen, begint de jetlag toch te werken... Of ligt dat aan het feit dat we 40 wakker zijn? Slaapwel!