Taiwan
Taoyuan

Here you’ll find travel reports about Taoyuan. Discover travel destinations in Taiwan of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Late night snacks and lectures

September 12, 2017 in Taiwan

If campus' canteen does not satisfy your munchies, the late night snack lane near the National Central University will fulfill your needs. Unsurprisingly, this is a student district. If you are looking for something extraordinary, Zhongli's night market might be your best bet.

13 uur en 36 minuten is blijkbaar de tijd die nodig is om een Yoga-boek voor gevorderden te schrijven met als titel "101 nooit geziene houdingen voor op een vliegtuigstoel". Met als vervolg "Hoe plooi je je milt op zo'n manier dat je jij en de vliegtuigstoel één worden?". Ingeborg zou trots zijn.

Met andere woorden: het was een erg lange en oncomfortabe vlucht, maar dat hadden we verwacht.

De jetlag achteraf viel wél beter mee dan verwacht, zodat we een volledige dag zonder problemen Taipei hebben kunnen verkennen. Overigens: zeer vriendelijke mensen die uit Taiwan. We stonden letterlijk nog geen tien seconden op een kaart te kijken toen we een gratis lift kregen naar ons hotel. Ook het feit dat we geen enkel moment zijn lastig gevallen, was een verademing. De stad zelf is ook super groen, iets dat niet zo vaak voorkomt bij dergelijke Aziatische grootsteden.

Na een lange zoektocht naar een restaurant hadden we iets gevonden waar je zelf je vlees op een hete plaat kon bakken. De lokale grootmoeder zag het en keurde onze technieken af, waarop ze alles dan maar komen bakken is in onze plaats. Lekker! En gemakkelijk! Beetje ongemakkelijk, ook check!

Nu dat we dit typen, begint de jetlag toch te werken... Of ligt dat aan het feit dat we 40 wakker zijn? Slaapwel!

Taipei, Taiwan

February 24, 2016 in Taiwan

Op verzoek van velen: Ja ik ga af en toe een stukje op internet zetten.

Momenteel lig ik op bed in mijn hotel in een voorstad van Taipei (zag ik net op Google maps). Alle tekens hier zijn Chinees, nou heb ik kleine oogjes (nu al helemaal), maar hier word zelfs ik niet wijs uit. Het grappige aan dit hotel is dat de rest van alles waar we langs reden één grote pauperzooi is, maar je raadt het al, behalve het hotel zelf. Dit lijkt net een Hilton hotel, al zou ik het nooit weten als dit zo is, omdat er alleen maar Chinese tekens op de voorgevel staan.

De reis is tot op heden vrij vlekkeloos verlopen (al afkloppende). Wel waren ik en nog 3 groepsgenoten bijna te laat voor de eerste vlucht. We zaten nog ergens achter de Douane te chillen en dachten wel even op ons gemak naar onze gate te kunnen lopen, niet dus.. 3 minuten voor sluiting van de gate zaten we in het vliegtuig. Wel efficiënt gepland, want we konden zo doorlopen.

We redden het tot nu toe best goed met de groep. Wel merk je dat je in Bangkok en Taipei echt in andere werelden bent aanbeland. De mensen spreken amper Engels, zelfs de stewardessen in het vliegtuig versta je bijna niet door hun accent.

PS. Het vliegtuig voer is opzich best weg te kanen, als je je neus en je ogen dichthoudt, niet denkt aan hoeveel katten en honden ze hebben moeten ombrengen voor dat stukje "kip" en als je verder niks te eten hebt. Ook het wegspoelen met bier helpt wel aardig mee. Al met al is het eten dus een Chinees, culinair hoogstandje.

Taoyuan, 타오위안 현, 桃園縣