Huka falls mountainbiken

September 24, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 14 °C

Gooooooodmorning! Tijd voor wat actie in de taxi! Omdat we dichtbij de Huka Falls zijn, pakken we dan eindelijk de mountainbikes van de camper en gaan we onderweg. Omdat de route die ik van te voren had gedownload op mn laptop konden we die niet onderweg meenemen, maar goed we hadden al gezien dat we een stuk dezelfde kant op moesten als de hot springs. Volgens die route zou het heen en terug 30 km zijn. Een prima tochtje dus. Eenmaal op de trail was het veel klimmen en dalen, dat maakte dat het veel zwaarder werd dan aanvankelijk gedacht. En zeker voor mij met nog een jetlag in de benen en een verkoudheid op komst... Maar goed, daar zou ik mij niet door laten tegenhouden. Met 6 km naar de Huka Falls te gaan, moest het te doen zijn. Eenmaal bij de falls, was het vooral een kolkende massa water tussen de bergen door. Je moet er maar niet bij stilstaan als je daar in zit... Eenmaal daar geweest moesten we wel ff zoeken naar de trail, er waren er hier zoveel.. Via Taupo zouden we terug fietsen naar de camper. Langs de rivier op fietsen🖒 met prachtige uitzichten. Uiteindelijk 16 km gefietst, hoe kan dat nu..? Hadden we bij de Falls nog verder omhoog gemoeten. Maar ach dit was prima zo! Een klein regenbuitje onderweg, maar verder een prachtige route! Bij de camper ff afgespoeld onder de douche en de mountainbikes afgespoten, gaan we weer onderweg met de camper om een mooie route langs Lake Taupo te rijden. Om uiteindelijk bij het zuidelijkste puntje van het meer te overnachten. Tijd om lekker rustig aan te doen! Chicken Tandoori gegeten en nog een filmpje erbij. Morgen staat Mount Doom op de planning, dus voldoende energie sparen om naar het topje te kunnen😊. Trusten😪Read more