Abel Tasman biking or hiking?

September 28, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 32 °C

Het is de beurt aan Abel Tasman National Park. Veel over gehoord, dus nu kijken of het de verwachtingen waar kan maken! Het plan is om door het park te mountainbiken. De weg ernaartoe is al geweldig om te rijden. Nu maar hopen dat de trail net zo mooi is. Eenmaal op de parkeerplaats krijgen we tegenstrijdige berichten of er nu wel of niet gemountainbiked mag worden. Op het grote bord staat is permitted, bordjes langs de route geven weer aan van niet. Toch hebben we de stoute schoenen aangetrokken en op de fiets gestapt. Onderweg kwamen we al een paar stukjes tegen die we vreemd vonden om met de fiets langs te gaan.. en na 3 keer erop gewezen te worden door locals dat fietsen niet is toegestaan en dat de mogelijkheid bestaat dat ze je fietsen innemen, toch maar afgestapt. Maar ja, wat doe je dan met je fiets..? Die verstop je natuurlijk in de bosjes😂. Na deze gecamoufleerd te hebben met takken, zijn we dus maar verder gaan lopen. Het werd een super mooie, lange wandeling grotendeels langs de kust, met geweldige witte stranden en kraakhelder water🖒. We konden bij Torrent Bay over het mooie strand lopen wat met vloed volstaat. Af en toe werden de schoenen vastgezogen en moesten we door of over het water heen springen, maar dat mocht de pret niet drukken. Echter moesten we snel weer terug, aangezien we nog 9 km terug moesten lopen tot onze fietsen en daarna nog 5,5 km fietsen, en de zon was al bijna onder. Al met al een dag met 11 km fietsen en 20 km lopen, waren we aardig gesloopt. Maar als beloning heb ik voor ons pannenkoeken gebakken in weer een prachtig stukje natuur!Read more