Last day Athene

August 23, 2022 in Greece ⋅ ⛅ 24 °C

Laatste dag vd reis in Athene. Ze voorspellen bewolkt weer en misschien wat regen dus we slapen uit tot 10u en kiezen een brunch adresje uit: “Oh mama” was ons aangeraden door een collega van Ger die van Athene is. Het is op 7,5 km van het hotel dus we beslissen om het te lopen. We vragen of het mogelijk is om wat later uit te checken om in onze terugkeer toch nog zen douchke te kunnen nemen.

Ook al was het bewolkt, toch zeer warm en de zon was aanwezig achter de wolken. Weinig adem en vree doef. Afzien maar we zijn er geraakt. Super cute brunch adresje en mega lekker!! Het was de ideale beloning vr onze inspanning. We kunnen helaas niet te veel treuzelen en bestellen een uber terug nr ons app om onze valies te maken, te douchen en uit te checken,

What to do now? Beach bar chillings in de schaduw en wat lezen voor de paar uurkes die ons resten. Alles verliep super, we bestellen een ijsje en een koffietje, dan toch ng early dinner zodat we niet op de luchthaven moeten eten. Op de website van de luchthaven stond dat we er moesten zijn tg 19u. We checken google maps, 35 min rijden dus bestellen we taxi om 18u30. Plots begint het rond 18u te regenen, dan harder, dan donder en bliksem, het gaat er hard aan toe.

Tijd voor onze taxi, hij is op tijd en we springen er in. We zijn de straat nog niet uit of we komen in een bruine rivier terecht. Alles rondom ons staat blank, water stroomt van hogergelegen straten naar beneden. De voorzichtige chauffeurs stonden overal langs de kanten geparkeerd op dubbele pinkers om niet verder te rijden en hun auto’s te beschadigen, de durvers gaan door. Onze taxi chauffeur was gelukkig een durver. Zonder hem hadden we nooit onze vlucht gehaald. De geluiden die we hoorden van het water dat met volle kracht scheurde tg de auto was echt eng, stromend water overal en heel veel vuiligheid dat ronddrijft. Scènes van zware overstromingen op het nieuws. Efkes schrikken. Maar hoe dichter we bij de luchthaven kwamen hoe minder het regende en eens we toekwamen was het alsof niemand daar iets van de storm had gemerkt. We gaven onze taxi chauffeur 10 euro extra voor zijn volharding en om ons veilig te hebben afgezet.

We lopen door de luchthaven en zien plots dat onze vlucht 30 min vertraging heeft. Gelukkig! We hebben het gehaald! 😅

Ondertussen staan we nog steeds aan de grond en is het 21u16. We kijken dus richting een uur vertraging, Enige positieve hieraan is dat er niet zal geklapt worden bij de landing 🙈

Griekenland, you were great! Mega aanrader!