Satellite
Show on map
  • Day 9

    Milos - Athene

    August 22, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 26 °C

    Deze ochtend wouden we iets doen dat we al van het begin van de reis wouden doen, namelijk een ochtend zwemmeke in de zee om wakker te worden. We hadden een van de “white beaches van Milos nog niet bezocht genaamd: “Paralia Sarakiniko”. Ik besliste naar daar te lopen, een goeie 5km en Ger wou het iets rustiger doen dus nam de quad om daar dan al wat yoga te doen en al een bagel te halen om te ontbijten tot ik toekwam en dan samen te zwemmen.

    7u45 wekker en dan klaarmaken voor onze gezonde ochtend! Let’s go, we hebben er zin in. Lastig loopje want het eiland is vree met ups en downs en het is alweer goed warm. Ik kom aan op het strand rond 8u30 en het loopt er al vol van de toeristen en instagram sletjes. Zo vroeg al, we willen niet weten hoe het er aan toe gaat tijdens de dag. Heel jammer want het is er wel prachtig (zie foto’s). Ger heeft dan ook jammergenoeg haar oefeningen niet kunnen doen, zou zeer onaangenaam zijn daar. We beslissen dus de nodige foto’s te nemen en te verhuizen naar een naburig strandje, zeer klein waar we gelukkig de enige twee zijn voor ons zwemke, bagel en nog een klein uurtje te lezen.

    Daarna is het tijd om terug naar de airbnb te gaan, ons valies te maken en uit te checken. We vertrekken gepakt en gezakt de quad op richting Port om daar nog te quad in te leveren en een klein lunchke te doen voor we de ferry op moeten rond 13u20. Toch een reis van 4u30 naar Athene terug. Zeer comfortabele ferry, ik waande mij in een ziekenhuis hoe alles er ingedeeld was en aangeduid stond. We hadden nog een halve fles wijn over van onze resto de avond ervoor, bestellen 2 bekertjes ijs en beslissen van het aangename aan het iets minder aangename te koppelen. Apero time ;)

    Iets voor 18u komen we toe in Athene en boeken een uber naar ons hotel/appartement. Ger had een tof dingske geboekt voor onze laatste avond in Griekenland. Althans, dat dachten we :p. We komen toe op ons app/kamer en we verschieten ons een bult, zeer ouderwets. Is dit app nooit geupdate geweest of was het de bedoeling een 80’s vibe te creëren? We snappen er niets van. Gelukkig is alles wel proper en is het slechts voor 1 nacht.

    Rap weg denken we, Ger had op voorhand een tafeltje geboekt in “Nalu” resto langs de kust! Super gezellig met zicht op het strand. Voor een maandagavond ook druk genoeg dus leuke sfeer! Op de kaart ziet alles er super lekker uit en valt super goed mee van prijzen. Ik bestel een burger en Ger een poke bowl. Mijn burger komt toe, gigantisch, heb er maar de helft van opgegeten maar heeft wel echt gesmaakt en ook ger haar poke bowl was top! Voor ik het vergeet ons voorgerechtje: korean beef taco’s waren ook echt goed! De tafel naast ons had al dessert besteld en die kwam plots toe. De vrouw naast mij kreeg een gigantische toren voorgeschoteld, zo groot dat Ger en ik en ook onze buren hardop beginnen lachen. We vroegen wat ze besteld had en ze zei “Mille feuille” ! Zag er eerder Mille calories uit :p We vroegen of het een dessert was voor 2. Ze zei: “als ik dit zie zou ik denken van wel maar op de kaart was het wel echt voor 1 pers bedoeld”. Als je hier komt eten, de porties zijn meer dan groot genoeg dus wees eerder voorzichtig in je bestelling :p

    Bijna middernacht en de krijgen beide een serieus klopke. We beslissen van richting hotel te keren.

    Planning voor morgen zal zeer afhankelijk zijn van het weer. Ze voorspellen regen dus we zullen ons aanpassen naargelang. Maar eerst: goed uitslapen 😎.

    Slaapwel! Morgen terug richting Belgie ✈️😭
    Read more