Satellite
Show on map
  • Day 54

    Najveći komad keramike - Casa Terracota

    February 25 in Colombia ⋅ ☁️ 22 °C

    Poslje kasne kave u smještaju sam pješice krenula do terakota kuće. Za od prilike pola sata sam stigla i taman je vodić počel sa pričom. Ja sam bila jedina strankinja, svi drugi su bili iz Kolumbije i bilo nas je od prilike osmero.
    Naravno da me je vodić pital odkud sam i kad sam mu dogovorila da sam Hrvatica, bil je jako iznenađen. A ja sam se još više iznenadila da je znal za Hrvatsku i da je drugima znal objasniti di je ta mala zemlja.
    Najveće iznenađenje - ima rodbinu u Zagrebu! Njegova teta se je odlučila otići u Hrvatsku, udala se tam, ima djecu i ostala u našem lijepom glavnom gradu. Ne znam cijelu priču ali eto - jako zanimljivo da jedna Kolumbijanka živi u Zagrebu.
    Tura je trajala od prilike 40 minuta i poslje toga smo svi još imali vremena da se sami prošetamo.
    Kuća je građena od arhitekta Octavio Mendoza Morales, koji je htjel pokazati da se sa jednostavnim materijalima i elementima zemlje (voda, zrak, vatra, zemlja) može napraviti sklonište.
    Kuću je gradil od prilike 15 godina i 3 puta mu se srušila. Prvih dva puta jer nije bila dosta stabilna (falile su neke grede ili zidovi) a treči put zbog klimatskog fenomena "La Niña" (la ninja - curica). La Niña je vrijeme kad stalno kiša pada i kad je Octavio gradil kuću, moral se suočiti sa tim fenomenom. Cijele dvije godine je svaki dan padala kiša. Jer je glina jako porozni materijal, sve se nakupilo sa vodom.
    Octavio je od gline napravil cigle, koje je pekal i sa jednom prozirnom bojom izoliral da ih kiša više nebi mogla oštetiti. Poslje je preko cijele konstrukcije opet prešal sa glinom, izoliral sve sa prozirnom bojom i čekal da se na zraku osuši. Poslje toga je kuću "pekal" u koksnom ugljenu da postane čvrsta.
    Poslje duge gradnje, konačno je sa svojom obitelji mogal useliti u novi dom. Živjeli su cijelih šest mjeseci u kući dok se nisu opet odselili. Jer je kuća jako neobična, privlačila je mnogo ljudi koji su ju slikali, obilazili, i gledali kroz prozor unutra. Tad se Octavio odlučil otvoriti kuću za posjetitelje i dan danas dobro zarađuje s tim.
    Read more