Ivana u Kolumbiji

• 10kilometers

Zürich

January 3 in Switzerland ⋅ 🌬 9 °C

Let mi je u 9:25 i sa koferom i torbom žurim na aerodrom. Jer sam kartu za let već dobila ko SMS poruku na mobitel, brzo idem predati kofer. Cijelo vrijeme sam se bojala da mi bude pre težak - i je. Umjesto 23kg, ja nosim 27kg sa sobom. Brzo sam prepakirala neke stvari u torbu i tak sam uspjela predati kofer koji sad ima 23.7kg. Poslje sigurnosne kontrole i kontrole putovnice, stižem sa vlakom do terminala. Sjedalo mi je 34D, u hodniku, kaj mi je super jer se mogu dići kad god hoću ili moram na zahod bez da ikoga smetam. Letimo najprije 12 sati do Bogote, glavnog grada Kolumbije. Tam čekamo sat i pol jer se avion mora natankati pa krečemo dalje za Cartagenu.Read more

Bogotá - Stop over

January 3 in Colombia ⋅ ☁️ 18 °C

Gledala sam tri ili četiri filma, malo spavala, jela, i tak provela prvih 12h u avionu. Dobili smo kavu i doručak (kruh sa marmeladom, sir, müesli i malu palačinku sa svježim sirom) a za ručak tortellini sa sirom, salatu od mrkve i mus od čokolade za desert. Uz ručak sam popila sok od rajčice. Na takvoj visine je (valjda zbog pritiska (??)) okus drugačiji i sa malo papra i soli mi baš paše taj sok. Nekad nekad su nam dali vode ili sokove, čaj ili kavu. Dobro smo stigli u Bogotu i sad idemo dalje za Cartagenu.Read more

Stigli u Cartagenu

January 3 in Colombia ⋅ 🌙 27 °C

Let je super prošal i poslje
    17 sati putovanja, oko 8 na večer (kaj je 2 u jutro u Švicarskoj/Hrvatskoj) sam stigla u smještaj.
    Dočekal me domačin Bruno i pokazal mi moju sobu. Jer je jako vruće (oko 32°) i jako sparno, upalila sam klimu na 23°, Bogu zahvalila da sam dobro stigla, i odmah zaspala.Read more

• Day 2

Cartagena - prvi dan

January 4 in Colombia ⋅ ☀️ 30 °C

Danas sam se već probudila oko 6 u jutro. Poslje tuširanja sam otišla gore na terasu i uživala u lijepom pogledu na grad u pratnji ptičica koje su se već javile. Poslje sam sa domačinima popila prvu Kolumbijsku kavu, telefonirala sa mamom i otišla baciti djir po gradu. Prvo sam otišla promijeniti novac i kupiti kolumbijsku SIM karticu za mobitel. Na slici zu 450'000 COP, od prilike CHF 97. Poslje sam šetala po kvartu pa oko 11 otišla na doručak i popila kavu s mlijekom. Poslje toga sam otišla u stari grad i tam provela popodne. Kupila sam si vode i kremu za sunčanje (SPF 50) i popila sok od "lule". Lulo ima okus ko mješavina banane, jagode i ananasa - jako fino!
    Cartagena je grad pun muzike, života i boja!

💡 Po gradu ima puno crnih žena sa košarom punjenom sa voćem na glavi. To su "Palenqueras" (palenkeras). One su potomke prvih oslobodjenih afričkih robova i prije su pješice išle iz sela do Cartagene da bi prodavale voće kak bi zaradile novac i osamostalile se. Danas to voće više ne prodaju nego zaradjuju novac sa fotografijama koje turisti prave od njih. Postale su simbol Cartagene.

• Day 3

Lulo, palenkeras, palenkeras, muzika

January 5 in Colombia ⋅ ⛅ 25 °C

Jutro mi je opet počelo na terasi sa kavom. Iako je danas opet bilo vruće, odlučila sam se opet otići u stari grad, da mogu preraditi jučerašnje dojmove ovog lijepog ali užurbanog grada. Danas sam dobila izolaciju za svoj sok od lule i opet po ulicama vidjela "Palenkerke" sa voćem. Svak uvijek pita od kud sam i svi znaju za Hrvatsku zbog naših nogometaša. ❤️‍🔥 Čim velim da sam iz Hrvatske, domaći uzvrate sa "Ahhh Luka Modrić!!" (i uvijek mu ime ispravno izgovore:-)). Već sam napisala da ovdje vole muziku - danas sam čak dobila mali rap-koncert. Oko 2 sam se vratila doma i jer je puhal vjetrić, otišla sam na terasu da se malo odmorim u visećoj mreži. Nakon toga sam se istuširala i otišla na večeru. Pojela sam kolumbijsku interpretaciju pizze. Nije bila najbolja pizza koju sam pojela, ali ok. Na placu u mom kvartu se svaku večer okupi puno ljudi i to bude ko mali vašar sa muzikom i hranom. Konobar mi je rekal, da inače ima duplo više ljudi nego večeras. Ja sam sretna da ih nije bilo više.

💡Pred večer, zeleni papagaji znaju sletjeti na drvo manga i tam se zasladiti. Ja ih nisam uspjela fotografirati...

• Day 4

3 Kralja

January 6 in Colombia ⋅ 🌙 27 °C

Prije nego kaj sam u podne otišla u katedralu na sv. misu, popila sam kavu i kupila mango od stričeka koji ih prodaje na cesti i otišla sam opet promijeniti USD u COP. U ovoj mjenjačnici su imali sliku Isusa za blagoslov njihovog poslovanja.
    Na misi nije bilo puno ljudi i akustika je bila dosta loša pa nisam puno razumjela. Mislim da ovdje nemaju neke običaje za sv Tri Kralja - ili barem nisam niš o tome saznala.
    Preznojena sam se vratila u smještaj i opet otišla u mrežu odmoritu se. Naučila sam da je najbolje, ak se u nju legne na koso (od prilike 45°) a ne ravno, jer tak leđa ostanu ravna i puno je udobnije. :-)
    Poslje podne sam se spremila da idem gledati zalazak sunca sa zidina, ali sam kasnila. Jer je Kolumbija jako blizu ekuatora, cijelu godinu imaju samo oko 12h sunca dnevno. Tak da je zalazak sunca već oko 18:00 sati. Umjesto da ga gledam sa zidina, ja sam ga vidla kroz prozor od auta. Taksista mi je objašnjaval kak mu je kćer naučila Engleski prevodeči pjesme iz Engleskog na Španjolski i preporučil mi je da drugi put budem u 16:00 na zidinama ak hoću gledati zalazak.
    Sa zidina se vidi stari grad i novi dio grada sa neboderima.

💡 U Kolumbiji se mango "marinira" sa sokom od limuna, soli i nekad isto sa čili-em prije nego se jede.

• Day 5

Iznenađenje

January 7 in Colombia ⋅ 🌙 27 °C

Poslje mise sam otišla na ručak i poslje toga sam isplanirala putovanje na otok blizu Cartagene. Na cesti nude svakakve ekskurzije sa party-brodićima i klubovima na plaži. Meni treba nekaj malo opuštenije i tak sam se odlučila otići na otok koji se zove isla bela. Žena koja radi u turističkoj agenciji ima sestru u Medellinu (grad koji isto budem posjetila) i dala mi je njezin broj za svaki slučaj. Već smo telefonirale i tak se na brzinu upoznale. Ona živi blizu jednog hotela i bude mi poslala neke smještaje koji su u dobrim kvartovima.
    Na otok krečemo sutra u jutro u 8.30 i vraćamo se oko 4 po podne. Kupila sam kartu i rezervirala mjesto na katamaranu.
    Na putu u smještaj sam prošla kroz gradski park i vidjela ljude kak gledaju u drvo. Brzo sam primjetila da ljenjivac visi na granama. Čovjek koji prodaje sladoled mi je rekal da je to sasvim normalno i da ih ima sedmero u ovom parku. Čak i 14 majmuna su tu doma. :-) Na putu do smještaja me je još pozdravil mali pas Jack.
    Pred večer sam otišla na zidine gledati zalazak sunca (ovaj put na vrijeme) i naručila sam čips od banane.
    Došla sam doma oko 19:30 sati i pripremila stvari za sutrašnji izlet pa legla u krevet.

💡 Ljenjivci se samo spuste jedan put u tjednu dolje na pod da bi se izpraznili. Drugo vrijeme provode viseći na granama. Često poginu kad se spuste na zemlju jer nisu dosta brzi ak im prijeti neprijatelj. U opasnim situacijama se mogu "ubrzati" do 0,27 km/h.

• Day 6

Islabela

January 8 in Colombia ⋅ ⛅ 28 °C

Danas idem na otok da uživam u karipskom moru. Krećemo oko 8:15 i treba nam od prilike 50' do plaže Islabela. Pojela sam pecivo sa sirom i popila kavu za doručak. Bilo nas je od prilike dvadesetero na brodiću. Otočić je jedan od 30 od grupe "otoka krunice" ispred Cartagene. Na putu se isto lijepo vidi novi dio grada.
    Tu smo se sunčali, kupali i ručali. Ukupno ima oko 1'300 stanovnika na ovim otocima. Oni drže kokoši i imaju pse koji na cijelom otoku slobodno hodaju. Za ručak sam jela rižu sa piletinom, salatom i pečenu bananu. Pila sam fini sok od manga i ananasa. More je lijepo tirkizno, ali zbog vjetra i pjeska nije tak čisto. More je bilo dosta toplo - ne ko kod nas. Drago mi je da nisam vidjela nikakve živine osim pasa i kokoši. :-)
    Oko 14:45 smo se već morali vračati jer je vjetar puhal. Dobro smo stiglu u Cartagenu u 16:00 po podne. Otišla sam odmah doma da se malo odmorim, istuširala sam se i legla u krevet. :-)

💡 Najmanji otok grupe otoka krunice se zove "isla no te vendo" kaj znači otok ne prodajem te. Taj otok je zapravo kuća / kuća je otok i svak razumije zakaj je taj otok dobil baš to ime. :-)

• Day 8

Aviario i playa blanca Barú

January 10 in Colombia ⋅ ☀️ 30 °C

Danas idem u "Aviario nacional" - nacijonalni park ptica na poluotoku Barú. Kupila sam si mango sa doručak - ovaj put sa sokom od limuna, soli i čiliem.
    Sa taksijem se vozim od prilike sat vremena do parka. Moj taksista, Erik, nije još nikad nikoga tak daleko otpeljal i odmah je nazval kolegu da mu ispriča di ide. Erik nikad nije čul za taj park i niti nije znal da postoji. Poslje sat vremena vožnje stižemo u park. Erik je rekal da me bude pričekal vani i da me bude otpeljal dalje. U lijepo uredjenom parku je bilo svakakvih ptica. Najfascinantniji su mi bili Tukani i Kondori sa Anda. Po parku su isto hodali veliki varani od kojih sam bježala. Za oko sat vremena sam obišla park i dosta mi je bilo živina. Na ulazu me čekal Erik i otpeljal me je na plažu koja je bila blizu. Na putu nas je iznenadil jedan gušter koji je išal preko ceste.
    Domaćin mi je več prićal o toj plaži i rekal je da uopće nije više lijepa. Online se svašta čita o toj plaži - da je naj ljepša plaža Kolumbije, da je pijesak bijel i more tirkizno, da je ko u raju, ali i da ima svugdje puno smeća, da nema mjesta za ručnik i da je sve puno restorana i prodavača. Stigla na plažu, ja sam bila šokirana. Restoran do restorana, stolice čak idu do u more, svugdje glasna muzika, nemre se prolaziti, jet ski i brodovi su skroz blizu plaže...more izgleda lijepo tirkizno, ali to je jedino dobro kaj se može reči...poslje kratke šetnje sam se vratila kod Erika koji je sjel kod jednog restorana i rekla sam mu da hoću doma, da mi se ovo ne svidja. Jer je on taman naručil ručak, ja sam se opet malo prošetala i vratila se nakon 15-20' k'njemu. One je pojel ručak i vratili smo se autu. Oko tri sam opet bila u smještaju. Sa domaćinom sam još pričala o Aviariju i o plaži na poluotoku. On je rekal da je plaža prije 20 godina bila lijepa, ali da su ju upropastili i on sumnja da se ikad bude promjenilo.
    Dala sam oprati nekaj od robe, otišla sam na brzinu van kupiti si nekaj za večeru, objesila robu na terasi i brzo sam zaspala. Moj zadnji dan u Cartageni - sutra idem dalje.

• Day 9

Hasta luego Cartagena

January 11 in Colombia ⋅ ☀️ 32 °C

Danas pijem zadnju kavu u smještaju kod Bruna i njegove žene u Cartageni. Sve je spakirano i taksijem idem do aerodroma. Kofer mi je bil malo pre težak (24.8kg umjesto 23kg) ali pustili su me bez nadoplate. Čovjek na šalteru je bil zbunjen da Hrvatica priča španjolski pa sam valjda zbog toga imala mali bonus. :-) Dosta sam rano stigla na aerodrom tak da sam od prilike sat vremena sa mamom telefonirala prije nego kaj sam ušla u zrakoplov. Kupila sam si kavu s mljekom i kuglicu od tjesta sa sirom za doručak. Let ke malo kasnil pa smo svi čekali dok smo konačno mogli uči. Idem dalje za Medellín.Read more