Dag 3 Törsaker naar Vilhelmina

February 22, 2022 in Sweden ⋅ ☁️ -15 °C

De 3e dag van deze trip begon wederom vroeg, zeker toen we na de chaotische dag van gisteren, pas om 02.45 in bed lagen. Maar toen we om 07.00 weer opstonden was het een aangename verrassing, prachtig weer op een minstens zo mooi plekje. De route hebben we zo kort mogelijk gehouden maar was toch een dikke 575 km en zijn bijna 10 uur onderweg geweest. Maar wat was het mooi, dikke laag sneeuw, vele liefelijke huisje en dorpjes, bevroren meren en fantastische vergezichten. Het laatste deel van de route was koud, op een gegeven moment werd de -16 aangetikt en ook in de Landrover kregen we het niet meer echt warm. Gelukkig zorgde een onverwachte zijwaartse uitglijder op een plaat ijs er weer voor dat de temperatuur bij zijn bestuurder weer snel opliep😳 Komende nacht wordt er weer sneeuw verwacht en temperaturen van -21 graden. We gaan het zien. Landi hebben we voor vannacht aan de stekker gehangen zodat ook die een beetje op temperatuur blijft. Vind ie fijn😁
    Morgen gaan we een paar uurtjes rijden/driften op het ijs, daarna door naar de Lofoten.
    Morgen meer 😎