Dag 4: Vilhelmina naar Bodø

February 23, 2022 in Sweden ⋅ ☁️ -13 °C

Vanmorgen begon de dag met een redelijk ontbijtje in een redelijk hotel waar we geslapen hebben, mensen die mij kennen weten wat ik met “redelijk “ bedoel🤣🤣.
    Na het ontbijt stond Landi er lekker warm bij, hij wel😳. We zijn de tocht begonnen met een korte route naar een bevroren meer, daar konden we even helemaal los gaan op een rallycross baantje op het ijs, heel erg leuk natuurlijk maar zo een 4wd Landrover op verse winter gympen drift natuurlijk voor geen meter, mijn jongens zouden hoofdschuddend langs de baan staan🤣🤣.
    Hierna hebben we de E12 genomen door Zweden richting Mo I Rana in Noorwegen, een werkelijk fantastische route met heel veel sneeuw. Uiteraard hebben we de Poolcirkel aangedaan, gek genoeg was het event centre dicht. Kwamen ook nog ergens 3 elanden tegen midden op een groot meer, wat ze daar nou zochten🙄
    Na 545 km zitten we nu in een terminal te wachten op een veerboot, die komt lekker op tijd 00.15 uur en is ruim voor het ontbijt 03.30 aan de overkant. Er gaat maar 2 keer per dag zo een trekschuit, 1x op een tijd die we nooit kunnen halen en de 2e keer op een tijd die we niet willen, nou lekker dan, weer een nacht in de luxueuze Landrover zetel. Wie deze uitermate onhandige vaartijden heeft verzonnen mag van ons een ritje achter een eland krijgen op een bevroren meer😝. Afijn, voor alle duidelijkheid, we gaan naar de eilandengroep de Lofoten.
    Morgen meer foto,s als we weer wifi hebben👋👋