Satellite
Show on map
  • Day 19

    Blauwe plekken, schrammen en spierpijn

    November 14, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 19 °C

    Dit weekend liep lekker door. Zaterdag mocht ik voor het eerst te maaien. Ik vind het heel leuk dat ik alles mag proberen. Het maaien ging prima ik moet nog even inschatten hoe ik de bochten het beste kan maken maar verder gaat het goed. Het is natuurlijk echt groot speelgoed en ook echt duur dus voorzichtig doen is een must. Zondag is voor zondag klusjes. Het melken gaat natuurlijk altijd door. Daarna wat kleine dingen gedaan. Vergeleken met de rest van de week was het echt rot weet het regende eigenlijk constant. Daarom was binnen zitten geen straf. Jan en Annette hadden de avond vrij wat betekende dat Joppe en ik de verantwoordelijkheid hadden. Dit liep mooi door. We zijn volgens mij al vrij goed op elkaar ingespeeld en hebben de zelfde werk mentaliteit wat heel fijn en gezellig is. Vandaag moesten de kalfjes gevaccineerd worden dat was echt een worsteling. Die beesten duiken overal heen dus je moet jezelf haast op ze werpen wil je ze vangen. We deden het met zijn vieren maar het was voor iedereen de eerste keer dus het was heel erg uitzoeken wat handig was. Er zijn wat gewonden gevallen vooral toen er een kalf over het hek sprong. Ik merk heel erg dat mijn lichaam nog een beetje moet wennen ik heb constant spierpijn, zit onder de blauwe plekken en mijn handen liggen open met kleine wondjes. Maar we klagen niet laat alleen maar zien dat ik er vol voor ga. Ook gaat het steeds beter met Bram op de quad.Read more