Satellite
Show on map
  • Day 81

    Christurch

    January 15, 2023 in New Zealand ⋅ ☀️ 20 °C

    We konden vanaf 3 uur inchecken in onze pods in Christurch dus tot die tijd moesten we ons zien te vermaken. Sean wist dat er een zwembad in Christurch was dus daar zijn we heen gegaan en hebben we heerlijk even gedobberd. We verbleven in een hostel met pods dat houd in dat je in een kamer slaapt met 8 maar allemaal je eigen capsule hebt. Gelukkig hoefden wij onze kamer niet te delen dus gezellig met zijn drieën. S avonds zijn we Christurch in geweest. De stad is een paar jaar terug getroffen door een aardbeving dus er is veel opnieuw in opbouw. Persoonlijk vind ik het heel leuk hoe je de Europese invloeden in de grote steden kunt zien. Zo popt er zo nu en dan een kerk op die niet helemaal tussen de rest van de gebouwen past. In de grote steden maken veel mensen gebruik van e-stepjes. (electrische steppen) Dit moest natuurlijk even uitgetest worden. Die dingen gaan best hard dus Sean en ik waren aan het scheuren door de straten.

    De volgende dag bleef Sean bij vrienden en zijn Juana en ik naar het strand gegaan. Echt prachtig. Maar het waaide behoorlijk waardoor je het effect van de zon niet helemaal merkte. Ik had me goed in gesmeerd maar had wat stukjes gemist dus heb wat rooie vlekken die iets wat zeer doen. Na het strand zijn we naar een viewpoint gegaan waar we over de zee konden uitkijken. We mochten de auto van Sean mee en ik reed. Het was een weg waar je eigenlijk niet graag iemand tegen komt. Omdat je aan een kant eigenlijk gewoon de berg afstort als je iets te ver uitwijkt. Dus dat was zo nu en dan wat eng maar we hebben het gehaald en ik kan het weer afkruisen op mijn rijskills. Om de lange autoritten wat vol te houden spelen we een spel dat als je een gele auto ziet je mag slaan. Dus ik ben haast van mijn blauwe plekken van de koeien af krijgen we deze er bij.

    S Avonds hebben Juana en ik bij Ramen Ria gegeten. Echt lekker en op de een of andere manier naast Nederlanders beland. Na het eten hebben we Sean opgehaald en zijn vrienden ontmoet hele leuke mensen enorm mee gelachen. De rit terug was een groot avontuur maar we hebben het gehaald.

    Vandaag rijden we naar kaikoura waar we 2 dagen zullen blijven.
    Read more