Satellite
Show on map
  • Day 86

    Nelson

    January 20, 2023 in New Zealand ⋅ ☀️ 23 °C

    Met het vliegtuig van Christurch naar Nelson. 50 minuutjes vliegen stelde niks voor. We vlogen dwars over het eiland dus het uitzicht was prachtig. Ons hostel was een uur lopen van het vliegveld. Voor dat Juana mij kon overtuigen om te gaan lopen had ik al een taxi aangehouden. Ik ga niet lopen met mijn zware koffer. Het was een goedkoop hostel 18 euro per nacht. Dat was aan veel te merken. Het hostel zat in een oud pakhuis midden in de haven. Ik was nou niet gelijk heel enthousiast. We hadden 3 nachten geboekt dus moesten het er maar mee doen. Ik raakte in gesprek met de eigenaar die vertelde hoe hij daar beland was. Zo'n verhaal geeft een plek gelijk heel veel meer sfeer. Ook waren de meeste van onze medereizigers super leuke mensen. De laatste nacht ontmoete ik eindelijk de eerste Nederlanders op onze reis. Zij sliepen bij ons op de kamer. Tot nu toe zijn de mensen waarmee we kamers hebben gedeeld Duitsers of Fransen terwijl ik toch echt wel veel Nederlanders had verwacht. De jongens hadden een paar weken het zuidereiland door gereist en zouden nu naar het noorder eiland. Even Nederlands praten was wel weer even lekker.Read more