Henley On Todd Regatta

August 19, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 20 °C

De Henley On Todd is naar eigen zeggen ’s werelds enige bootrace op een droge rivier, kortom een maffe Australische gebeurtenis. Dit vindt jaarlijks plaats in augustus in Alice Springs, en aangezien wij toevallig hier waren in deze periode hebben we ons schema een beetje aangepast om dit kunnen meemaken. Het vindt plaats op het droge rivierbed van de Todd River en is 1 keer in de geschiedenis geannuleerd omdat er daadwerkelijk water door de rivier stroomde.

De hele middag vonden er verschillende activiteiten plaats zoals onder andere beach cricket, langlaufen met zijn vieren en zand scheppen in tonnen, maar het rennen in zelfgemaakte ‘’bootjes’’ was het main event dat in vele verschillende categorieën plaatsvond van eenpersoons ‘’kayakken’’ tot 8-persoons ‘’catamarans’’. 🛶⛵
    Het grote slot van de Henley on Todd is het watergevecht tussen de piraten, de vikings en de navy, die in omgebouwde vrachtwagens elkaar bestrijden met water en bloem. Aan het einde van deze strijd mocht het publiek bepalen wie de winnaar is door het luidst te juichen en net als vorig jaar wonnen opnieuw de piraten 🏴‍☠️