Lekkere wijn en stevige hikes 🍷🥾

September 25, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 19 °C

Na een redelijk matige nacht in onze gehuurde Peugeot (weinig ruimte en dun matras) reizen we eerst door naar de zuidelijke helft van de Margaret River regio. We beginnen de dag bij Cosy Corner en rijden daarna door naar Cape Leeuwin, waar we genieten van de uitzichten op de oceaan🌊. Daarna gaan we rond lunchtijd oostwaarts naar Pemberton voor lekkere vegan pies (echt gesmuld hier van de spicy vegan curry pie😋).
    We doen daarna een uitdagende wandeling van 11km in een karri-bos bij Warren River. Dit was pittig voor de kuiten, en we hebben de komende dagen nog 2 echte kuitenbijters op het programma staan. Naast dat het zeer mooie hikes zijn, zien we het ook als voorbereiding op de stevige wandelingen die ons in Nieuw-Zeeland te wachten staan💪🏼!

De volgende dag doen we het rustig aan en beginnen we met een korte wandeling langs een orchideeën-route. We rijden daarna langs een aantal plaatsjes als Walpole en Denmark en we stoppen bij de Greens Pool/Elephant Rocks, een hotspot aan de kust. Bij onze slaapplaats genieten we van een eerder op de dag gekochte lokale wijn uit Pemberton, want we zijn immers in een fameus wijngebied 🍷🍇