Terug in Cristchurch 🌬️

October 14, 2023 in New Zealand ⋅ 🌬 17 °C

In de ochtend maakt de zon plaats voor flinke regen en wind 🌧️. We rijden naar Akaroa, het kustgebied onder Christchurch. Kronkelige wegen leiden ons over de heuvels. We willen hier een korte hike doen met mooi uitzicht, maar na een paar honderd meter worden we verrast door een super sterke windvlaag 🌬️. We keren om en besluiten ook terug naar Christchurch te rijden. Onderweg ontvangen we een NZ-alert code rood, en overal liggen stukken boom op de weg.

In het centrum van Christchurch is het gelukkig wat beter te doen. We lopen door het centrum en drinken een biertje op het terras. We sluiten de dag af bij Welcome Chinese, een vegetarisch restaurant waar we erg lekker eten! 🍛🥘

We slapen op de oprit van mensen die deze verhuren aan campers. Een bijzondere ervaring, maar heel fijn omdat we nu in het centrum kunnen blijven. De volgende ochtend moeten we namelijk vroeg op, want we gaan een rugby wedstijd kijken in een pub! Nieuw-Zeeland tegen Ierland. Een spannende wedstrijd en leuk om de sfeer mee te maken 🏉