Hanoi

May 30, 2019 in Vietnam ⋅ ⛅ 29 °C

Another day, another story

Vanaf onze laatste bestemming, Cat Ba, zijn we in de ochtend rond een uur of 9 op de bus gestapt richting Hanoi. We vertrokken in een luxe bus en werden ruim een uur later, na alle toeristen te hebben opgehaald, afgezet bij de speed-ferry. We stappen in en nog geen 10 minuten staan we weer aan vaste land. Het duurt niet lang voordat de volgende bus ons ophaalt en we vertrekken richting Hanoi, de laatste bestemming voor Kees in dit land. We hebben als afsluiter een luxe hotel geboekt en zijn met z'n vieren nog uit eten geweest (ook Fred vertrekt binnen enkele uren weer terug naar GB). De drukte is niet te missen op straat, overal zijn kraampjes, chaos op de smalle wegen en steegjes die de grotere wegen verbinden en de geur van ontelbare gerechten schieten de neusgaten in. Het is niet zo schoon als Ho Chi Minh maar op een of andere manier hangt er wel een gezellige sfeer.

De volgende ochtend staat Kees vroeg op, hij gaat er van tussen. We geven elkaar een knuffel en ik spring weer terug het bed in, niet voor niets een luxe hotel geboekt! Jan-Jaap en ik gaan wat later naar een nieuw hostel waar we vriendelijk ontvangen worden. We bereiden ons voor op de komende dagen en reserveren een plekje in de bus naar Tam Coc. De rest van de avond rusten we lekker uit en plannen we de volgende dagen.