Etappe 10 Roveredo naar Bellagio 85km

July 23, 2017 in Italy ⋅ ⛅ 21 °C

Vandaag dan de laatste etappe naar Bellagio...
    We vetrokken rons 9.30 uur voor de 78 km tocht. Heerlijk weer was t en we volgden zowel de bike map als de R3 fietsroute.Door mooie velden reden en ook weer de grind en keipaden die blijven telkens terugkomen. Vanaf Bellinzona namen we toen de regionale weg en dat trapt makkelijk weg..Toch nam ik weer de keuze voor de R3 route en Jos V zat vlak achter me en doordat ik ineens weer linksaf sloeg knalde die tegen mijn achterwiel en smakte tegen de grond.Met wat schaafwonden op knie en arm en een beurse duim toonde hij zich wel een bikkel hoor en stapte zo op de fiets .Na ongeveer 30 km kwam er een uiterst lastige klim over een grote weg steil omhoog n de monte Senero of zoiets.Kapot kwamen we boven maar ook weer snel hersteld na een colaatje.Toen op naar Lugano..en na nog wat klimwerk.kwamen we bij t prachtige meer..Uitzichten op de monte Bre.en even later passeerden we Gandria..ook bekend van vroeger met de houten bootjes.Maar we gingen verder om in Italie te lunchen
    De prijzen waren stukken lager dan Zwitserland
    Daarna op naar Menaggio en ferry maar de boot bleek 3 km verderop te liggen..we moesten best lang wachten maar de overtocht was prachtig over t Como.meer..Daarna naar hotel Il.perle Panorama
    Wat een beest van een klim is dit.Ondanks de
    2.3km was die soms 14%en dat met de hitte.
    Ik moest aan t einde van de pedalen en daar lag t hotel..Bij aankomst kregen we een lekker biertje van Carlo de manager
    Wat een waanzinnig bike hotel is dit zeg
    .Het uitzicht is uniek over Bellagio en t Como meer.Je waant je een vogel hier.Vanuit de enorme kamer kijken we als t ware door een schilderij op dit decor en een groot balkon er bij.Echt geweldig..
    Alles uitgepakt en lekker gegeten
    Toen de verrassing van mijn familie want een enorme taart en een fles Prospecco werden op tafel.gezet met een leuke kaart erbij.Geweldig bedankt familie voor dit gebaar..dat deed ons wel wat.
    Daarna nog in t donker een cache opgezocht en naar bed rond middernacht.
    Morgen gaan we dus t sluitstuk meemaken van onze Pelgrimage tour naar Madonna del Ghisallo..het kerkje op 7.6 km van ons hotel dus aande klim.Dat gaan we op een bijzondere manier met elkaar vieren ..maar dat lezen jullie morgen weer.Dan is mijn doel echt.bereikt na bijna 1150 k..!Nu stortregent t hier..hopelijk is Madonna ons mgn ochtend goed gezind met fraai weer!