Borgholm

July 17, 2022 in Sweden ⋅ ☁️ 20 °C

In de namiddag maar eens actie ondernomen en gaan wandelen richting de zee. Eerst een stuk door een dor grasveld gelopen en daar door een "koninklijk" hek gegaan dat niet op slot was.
    Frits dacht dat we zo wel bij de zee zouden komen. "Maar mogen we dan wel door dat hek, Frits?" "Ja natuurlijk. Het is toch ook niet op slot en trouwens via google-maps zie ik dat daar een dorpje is."
    Oei als dat maar waar is.

We liepen verder door het veld en kwamen langs een "koninklijke" tennisbaan. Er hing nog een badhanddoek aan het hek. Vast een "koninklijke" 😉
    Wat is het hier heerlijk rustig.
    En daar is dan de zee maar we zien nergens een strandje.

We lopen nog wat rond hier. Wat een mooie wilde bloemen groeien hier.

Op de terugweg gaan we even zitten uitrusten op een bankje en dan zien we een rode Buggy aankomen rijden. Hij stopt aan de overkant. Een man met een zwarte pet op stapt uit en maakt een praatje met een echtpaar dat langs komt fietsen. Ze wijzen naar ons en lachen vriendelijk en wij lachen vriendelijk terug.
    Terwijl we zo zitten te kijken zegt Frits, "Die man zou best koning Carl Gustav kunnen zijn. Hij heeft een beetje een boeren uiterlijk."

Die Frits toch. De man met de pet stapt weer in de Buggy en rijdt over het dorre land naar de tennisbaan en even later horen we gekerm dat tennissers soms uitstoten 😁 Ik ga toch eens googlen naar Carl Gustav en zie dat de afbeeldingen van Carl Gustav verdomd veel op de man lijken.

Ach, het zal vast wel niet ...........
    Wij lopen weer verder en zien nog een paar prachtige reeën op de dorre "koninklijke" velden lopen.

Na het eten die avond komt er een koets langs rijden en horen we van andere campergasten dat dit prins Carl Philip is met zijn vrouw en dat de koning nu in zijn buitenverblijf verblijft.
    Was het dan toch de koning die we zagen en zo vriendelijk naar lachte?

Kijk ook op @fritsellen you tube.