Sant Julià de Lòria

August 21, 2021 in Andorra ⋅ ⛅ 26 °C

We rijden naar Andorra.
    De wegen gingen weer omhoog en omhoog en de natuur was er prachtig.
    En toen moesten we stoppen. De grens!! Dus alvast onze papieren bijelkaar gezocht want hier werd gecontroleerd.

Wij stralen vast iets goeds uit want wij mochten doorrijden. Ze keken niet eens naar ons. Na een 200 meter kwamen we al bij het eerste comercieel center waar we meteen even diesel konden tanken. €1,07 de gewone diesel en de premium €1,10. Laten we ons motertje maar eens lekker verwennen met een slokje premium.

Voor nog geen €60 euro hadden wij onze bijna lege tank weer gevuld. Lpg hebben ze weer niet in Andorra dus dat moet maar in Frankrijk gebeuren.

Na het tanken de winkel in.Frits zocht nog een memory-card 256 Gb extreem maar die hadden ze niet. Wel eentje van 128 Gb maar die zochten we niet. Toen we via internet gingen checken of het hier nu echt goedkoper is ontdekten we dat die kaart duurder is dan in Nederland.

Zelf zoek ik een smartwatch en ik zag er een mooie die wel aan mijn wensen voldeed maar ook die was hier duurder dan in Nederland dus ............. volgende afdeling.

De sterke drank. Je mag maar 1 fles meenemen de grens over en de fles die wij zochten scheelde aanzienlijk in prijs dus die kon mee en nog een paar andere boodschapjes.

Daarna naar de camper om weer verder te gaan.

Andorra is mooi. Het ligt helemaal tussen de bergen en rotsen in en lijkt me een walhalla voor de skieërs in de winter. Hier draait dan ook alles om het skieën en die sfeer straalt het hier ook uit.